/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Peugeot 308

2017. május 07. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot enyhe ráncfelvarrásnak vetette alá sikermodelljét, a 308-ast. A modell stílusa még karakteresebb lett, bent a műszerfalon korszerűsítették az érintőképernyőt, kibővítették a vezetői asszisztens rendszerek körét, s a hajtásláncok is megújultak.

1251403-13dv2hunpu

Az elegáns vonalvezetésű új 308-nak mind a limuzin-, mind pedig az SW-változatát kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Kifejező stílusa mind a hat – Access, Active, Allure, GT Line, GT és GTi – kiviteli szinten érvényre jut. A motorháztető markáns élei immár még inkább kiemelik a függőleges tagolású hűtőrácsot, amely büszkén hirdeti a modell hovatartozását: közepén feszít az oroszlán, felette pedig, a keretbe gravírozva a Peugeot márkanév. A fénydiódasorral ellátott, jellegzetes fényszórók átható tekintetet kölcsönöznek az új 308-nak.

A lökhárító, amelynek alsó részén három légbeömlő nyílás gondoskodik a motor megfelelő hűtéséről, kifejezetten dinamikus, kanyarokra éhes karakterről árulkodik. A ködlámpák diszkréten illeszkednek az oldalsó légbeömlőkbe. Hátul éjjel-nappal világító, három karmot formázó jellegzetes lámpák fémjelzik büszkén a megújult modell útját. A lerövidült első és hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a megújult 308 továbbra is könnyedén kormányozható.

Az új 308 kínálata 8 korszerű vezetéssegítő rendszerrel bővül. Közéjük tartozik például az automata vészfékező rendszer vagy a sávtartó asszisztens. A PSA csoporton belül először fordul elő, hogy az adaptív sebességszabályozó automataváltó esetén Stop funkcióval is rendelkezik. A parkolást megkönnyítendő az új 308 180°-os hátsó kamerával ellátott Visiopark 1 rendszerrel és Park Assist funkcióval is büszkélkedhet. Az utóbbi felméri a parkoláshoz rendelkezésre álló helyet, és a manőver során a kormányzás feladatát is átveszi a vezetőtől.

A külvilággal való folyamatos kapcsolattartás ma már a legtöbb ügyfél részéről elvárás. Az új 308 i-Cockpit kínálatában szereplő Mirror Screen funkcióval okostelefonunk képernyőjét a gépjármű érintőképernyőjére másolhatjuk. A háromféle távközlési szolgáltatást magában foglaló, ún. triple play megoldás a Mirrorlink, az Android Auto és az Apple Carplay protokollal is kompatibilis. Az új 3D navigáció hangvezérléssel is működtethető, és a TomTom Traffic szolgáltatáshoz kapcsolódva a valós idejű forgalomfigyelés révén optimális útvonalválasztást tesz lehetővé.

1251400-kfo2uq1olo

A kizárólag a megújult 308 GT változatához választható BlueHDi 180 S&S dízelmotor mostantól az új generációs EAT8 váltóhoz társul. A japán Aisin céggel karöltve kifejlesztett új 8-sebességes váltót észrevétlen fokozatváltás és gyors reakciók jellemzik. A Stop&Start rendszer már 20 km/h-tól működőképes.

A Peugeot az elsők között igyekszik megfelelni a hamarosan életbe lépő Euro 6c emissziós szabvány követelményeinek.  Ez összhangban van a PSA csoport által meghirdetett átláthatósági folyamattal, melynek keretében az ügyfelek a gépjárművek független szereplők által, valós körülmények között mért hiteles fogyasztását ismerhetik meg. 2018 szeptemberétől a valós körülmények között mért károsanyag-kibocsátás (Real Driving Emissions – RDE) maximum 2,1-szerese lehet a típusjóváhagyás során megállapított értéknek.

A benzinmotorok közül továbbfejlődnek a háromhengeres változatok. A károsanyag-kibocsátást már a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral is csökkentik, ami a gyakorlatban alacsonyabb fogyasztást és kisebb emissziót eredményez. A PureTech 130 S&S motornál az égést a befecskendezés még pontosabb vezérlésével sikerült javítani. A gázok egy katalizátoron, majd egy benzinmotorok számára készült, passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrőn haladnak keresztül. A motor teljesítményéhez az új hatfokozatú manuális sebességváltó is nagyban hozzájárul.

A dízelmotorok terén a megújult 308 az első PSA gépjármű, amelyik a BlueHDi 130 S&S motorral rendelkezik. A károsanyagok kezelése ennél a négyhengeres motornál is a fent leírt módon – a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral – történik. A szabadalmaztatott speciális geometriájú égéstérnek köszönhetően javult az égés hatékonysága. Az SCR környezetvédelmi rendszer hatékonysága is nőtt, és az utánkezelés minél gyorsabb megkezdése érdekében még közelebb került a motorhoz.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/