Megújult a Peugeot 508
A francia márka alaposan felújította a korántsem idős, csupán 2012 óta gyártott középkategóriás 508-as járműcsaládját. A stílusában és műszaki tartalmában egyaránt jelentős újításon átesett és új motorokkal gazdagodott 508-as láthatóan exkluzívabbá vált, legfőbb feladata a Peugeot imázsának erősítése lesz. Az új modellek európai forgalmazása már ebben a hónapban megkezdődik.
A Peugeot 508 remekül illusztrálja a márka minőséggel szemben támasztott igényességét, törekvését a modellek egyre feljebb való pozicionálására és a márka imázs világszintű erősítésére. A Franciaországban és Kínában gyártott modellből a bevezetése óta eddig több mint 370 000 példányt értékesítettek. A modell első számú piaca tavaly óta Kína, amely a modell eladásainak több mint 36 százalékát képviseli.
Az új 508 stílusát meghatározza az új, függőlegesebb hűtőrács, a közepére helyezett Peugeot oroszlánnal: finom, ám nyilvánvaló utalás ez az 5-ös sorozaton belüli nagy elődökre. Az új 508-as ezzel a jellegzetes hűtőráccsal vezeti be a karakteresebb és méltóságteljesebb orr-részt, amelyet a Peugeot a jövőbeni modelljein alkalmaz majd.
A motorházfedelet áttervezték, a vízszintesebb kialakítás mindhárom karosszériakivitelt a felsőkategóriás járművek világába helyezi. A szedán kivitel strukturáltabb hátsó részével is kitűnik, az áttervezett lökhárító fokozott biztonsági szerepet kap azzal, hogy elválik a csomagtartótól. Az új 508 szedán 38 mm-rel hosszabb az elődjénél: az első túlnyúlást 16 mm-rel (az SW kivitelben is), a hátsót a limuzin esetén 22 mm-rel növelték meg. Az 508 RXH modell új orr-része 5 mm-rel növeli meg a jármű első túlnyúlását, ezzel 4828 mm-re növelve az autó hosszát. A beltér és az utastér helykínálata nem változott.
A gazdagabban felszerelt változatok kizárólag LED technikájú első lámpákkal – fényszórók, nappali menetfény, irányjelzők, ködlámpák – készülnek. Az első fényszórók három, egyenként négy fénydiódából álló modulból állnak. A fényszórón kívül megtalálható még a statikus kanyarvilágításra szolgáló három fénydióda. Ez a technika biztonságosabb, gyorsabb és takarékosabb, ráadásul a lámpatestek finomabb vonalának köszönhetően még hangsúlyosabbá vált a modell macskaszerű tekintete.
A megjelenés emblematikus eleme a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó fényeffektus, amelyről az alapfelszereltségként a lökhárítóba beépített menetfény gondoskodik. A nappali fény formájába simuló, négy fénydiódából álló irányjelzőkkel és a ködlámpákkal együtt, amelyeket a harmadik felszereltségi szinttől szériában építenek be az első lökhárító széleire húzott króm foglalatba, elöl összesen 44 fénydióda gondoskodik a világításról. A szedán hátsó lámpáit is áttervezték: a korábbinál vízszintesebb kialakítást kaptak, ez mind oldalnézetből, mind hátulról szembetűnő. A világításról 36 LED gondoskodik, a három karomra elosztva. Az SW és RXH változatok hátsó lámpái nem változtak.
Változott az utastér is. Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés lesz a 7 colos érintőképernyő, amelyen az ösztönös használatra alapozva rendezték el a jármű funkcióinak zömét. A főmenük – navigáció, klímaberendezés, rádió, multimédia és online szolgáltatások – gyors elérésű funkcióihoz folyamatosan hozzáfér a vezető az érintőképernyő alatt, a műszerfal középső részén.
A felhasznált anyagok minősége, akárcsak a felszerelések színvonala és a kidolgozásban érezhető igényesség a modern és kifinomult felsőkategóriás modellek világához kapcsolja az új Peugeot 508 utasterét. Nemes és high-tech – e kettő ötvözéséből születik meg a felsőkategóriás érzet, amelyhez a sokféle kényelmi és biztonsági felszerelés is hozzájárul. Említhető ezek közül a kulcs nélküli nyitás és indítás, az elektromos parkolófék, az abroncsnyomás-érzékelő, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszer, a négyzónás automatikus légkondicionáló, vagy a JBL hifi. Két új felszerelés is került az autóba: a holttérfigyelő rendszer és a tolatókamera, amely az autó mögötti terület színes képét az érintőképernyőre közvetíti.
A motorválasztékot a legújabb benzines és dízelmotorok alkotják. A benzines választékban az új 508-as vezeti be az új Euro 6 motort, az 1.6l THP 165 stop-start típust, amelyhez hatfokozatú manuális sebességváltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó rendelhető. Az új motor az 1,6l THP 156 Euro5 típust váltja fel. A közvetlen befecskendezéses turbós egység teljesítménye 165 lóerő, ugyanakkor tisztább a korábbi változatnál, 129 gramm CO2-t bocsájt ki kilométerenként. Új belépő modell is megjelenik a kínálatban, Euro 5-ös, 120 lovas 1,6-os VTi motorral, amely elektronikusan vezérelt, hatfokozatú váltóval készül.
A dízel kínálat Euro 5 motorjai mellett a modell bevezetése óta megtalálhatók az új Euro 6 változatok. Az új Peugeot 508 továbbra is rendelhető az 1,6l e-HDi 115, a 2,0l HDi 140 és 160, valamint a 2,2l HDi 200 motorral is. Utóbbi a GT változatokat hajtja. A BlueHDi Euro 6 technikát két változat képviseli. A kisebbik a 2 literes, 150 lóerős BlueHDi aggregát, amely a középkategória legalacsonyabb széndioxid-kibocsátását produkálja (105 g CO2/km). A 180 lovas kivitel sem marad el sokkal tőle, ennek a kibocsátási értéke a szedán esetén 111 g/km. A PSA Csoport legújabb hatsebességes, automatikus EAT6 váltója szintén hozzájárul a takarékos fogyasztáshoz.
Ezzel a 180 lóerős változattal egészül ki az RXH változat motorkínálata is 2014 novemberétől. Az 508 RXH 2,0l BlueHDi 180 EAT6 119 g/km-ról induló CO2-kibocsátásával és 4,5 literes vegyes fogyasztásával a nagy allroad túraautók piacán jelentkező, egyre növekvő igényt elégíti ki.
Európában 2014. szeptember 10-től kezdődik az új 508 kereskedelmi bevezetése, míg Kínában 2015. januárban kezdik forgalmazni a típust.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)