Megújult a Suzuki Ignis
Modellfrissítésen esett át, új megjelenéssel és meghajtással jelentkezik a Suzuki Ignis. Az aktuális modellre jellemző ikonikus dizájnelemek megtartása mellett a megújult Ignis új hűtőrácsot és lökhárítókat, újfajta belső színeket, valamint kiterjesztett lágy hibrid kapacitással támogatott, megnövelt hatékonyságú motort kapott.
A Suzuki formatervezési örökségében gyökerező vonások – hasítékszerű C oszlop, feketére színezett A és B oszlop, oldalsó sárvédődísz, kagylóhéj-motorháztető – mellett az Ignis egyszerű, barátságos, szerethető dizájnt alkalmaz, ami egyedi kialakítású fényszórókban, nagyméretű fekete sárvédő burkolatokban, masszív vállakban ölt testet.
A megújult modell őrzi ezeket az ikonikus vonásokat, és ki is egészíti őket: az új, öt részre osztott, SUV-stílust képviselő hűtőrács, valamint a trapéz alakú ezüst alsó díszítéssel ellátott első és hátsó lökhárító még inkább hangsúlyozza a jármű szabadidőautós karakterét és egyediségét.
Az Ignis belső terét elnyúló vízszintes vonalakkal átalakították. A divatos városias jelleg tovább erősödik a megújított modellben: a kékesszürke vagy kék fő színek az üléskárpitok szürke, illetve kék színeivel harmonizálnak. A műszerfal, amelyben a mérőórákat is újratervezték, fekete-fehér kontrasztos lett. Az Ignis tizenegy egyszínű és hét kéttónusú változatban kapható, ezek közül három árnyalat új, a homokszürke metál, az aranysárga metál és a khaki szürke metál.
A megújult Ignist hajtó frissített K12D 1,2 Dualjet motorban új kettős befecskendezéses rendszer működik, ami egyszerre kínál erős gázreakciót és jó üzemanyag-hatékonyságot. Ezt olyan fejlesztések teszik lehetővé, mint az elektronikusan vezérelt változó szelepvezérlés, a változó térfogatú olajpumpa vagy az elektronikus vezérlésű dugattyú hűtő fúvókák. A motor teljesítménye 61 kW/83 LE, a nyomatéka pedig 107 Nm. Az első- és az Allgrip összkerékhajtású változat 12,7, illetve 12,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebesség pedig 165 km/óra. Az új fokozatmentes CVT-váltóval ezek az értékek 12,4 másodpercre és 155 km/órára módosulnak.
Az üzemanyag-felhasználás hatékonysága tovább nő a Hybrid 12V rendszernek köszönhetően, amelyet 3Ah-sról 10Ah-s kapacitásúra növelt lítium-ion akkumulátor táplál. A Hybrid 12V rendszer a fékezés során felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává alakítja, és eltárolja az akkumulátorban. Ezt később az integrált indítógenerátor (ISG) használja fel, amikor rásegít a gyorsításra, így növelve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)