/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult az Audi RS 5 Coupé és Sportback

2020. január 06. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi máris tovább finomította RS 5 Coupé és RS 5 Sportback modelljeit. Az új elemek még progresszívebb külső megjelenést kölcsönöznek a modelleknek. Németországban és a többi európai országban rövidesen megkezdődik a kocsik értékesítése, az áruk 83 500 eurótól indul majd.

A két RS 5 modell tovább finomított külső formavilága már első pillantásra szembeötlik. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb lett. Letisztult formavilágával a nagyobb testvérek, az RS 6 és RS 7 megjelenését követi. A hűtőrács felett elhelyezett beépített légbeömlők a nagy klasszikus Audi Sport quattro modellt idézik 1984-ből. A 40 milliméterrel szélesebb kerékjáratok kifejezetten magabiztos fellépést kölcsönöznek az RS 5 számára. Az opcionális, az Audi lézervilágításával kiegészített sötétített Mátrix LED fényszórók alapvetően megkülönböztetik a két RS változatot az A5 alapmodelltől. A nagyméretű, erős körvonalakkal határolt légbeömlők új, ötszögletű kialakítást kaptak.

A tervezők újragondolták az oldalsó küszöbrészt és az autó hátsó részén található diffúzorbetétet, amely a kipufogórendszer két nagyméretű végcsövét foglalja magába. A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas dizájncsomagok még egyedibb megjelenést kölcsönöznek az autó orr- és hátsó részének, valamint az oldalainak. Kívánságra a négy karika és az RS emblémák is fekete színben készülnek. A meglévő színpaletta mellett két új fényezés, a Turbo kék és a Tango piros árnyalat is választható. A Coupé szénszálas tetővel készül, amely a jármű súlyát közel négy kilogrammal csökkenti.

A megújult RS 5 modellek belterét vízszintes vonalvezetés és sötét színek határozzák meg. Az RS sportülések az alapkivitel részeként Alcantara és bőr bevonattal készülnek, opcióként pedig finom nappabőr borítással is rendelhetők. Igény szerint a dominánsan piros vagy szürke színekkel megálmodott RS dizájn csomag is elérhető mindkét modellnél. Ekkor piros vagy szürke, ellentétes színű öltéssel készült térdpárnák, kormánykerék perem és sebességváltó kar színesítik a belteret.

A két RS 5 modell új kezelési koncepciójának középpontjában a 10,1 col átmérőjű MMI touch kijelző áll. A nagyméretű, szabadon álló, akusztikus visszajelzéssel működő kijelző kissé a vezető felé fordítva kapott helyet. Amennyiben az infotainment kínálat csúcsát képviselő MMI navigation plus navigációs rendszer mellett dönt az ügyfél, egy kifejezetten RS specifikus kijelző tájékoztatja a vezetőt a hajtás hőmérsékletével, a hosszanti és keresztirányú gyorsulással, a quattro sport differenciálművel, a guminyomással és az abroncsok hőmérsékletével kapcsolatos információkról.

Az opcionálisan választható Audi virtual cockpit plus (12,3 col átmérőjű kijelzővel) révén a vezető számos képernyő közül választhat. Ezek között szerepel az RS specifikus teljesítmény képernyő, amely a fordulatszám skálát olyan módon vetíti ki, hogy azon szerepeljen a váltást jelző fény is. Amikor a vezető a kormánykeréken az „RS MODE” gomb megnyomásával kiválasztja a két új, egyedi RS mód egyikét, az RS specifikus teljesítmény képernyő jelenik meg és – többek között – megmutatja a maximális g-gyorsulási értékeket. Az opcionálisan elérhető head-up kijelző szintén exkluzív RS specifikus grafikával készül.

Az RS 5 modellek szíve, a hathengeres biturbó 2.9 TFSI aggregát továbbra is 450 LE teljesítményt garantál, elképesztő, 600 Nm nyomatéka pedig már 1 900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mindkét RS 5 modell álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, végsebességük pedig kívánságra elérheti akár a 280 km/órát is.

Egy igen fürgén dolgozó nyolcfokozatú tiptronic váltó továbbítja a motor erejét az állandó összkerékhajtás felé. A vezető pedig az új, nagyobb méretű alumínium váltófülekkel irányíthatja az egyes váltásokat. A quattro hajtásrendszer mindkét RS modell számára garantálja a szükséges extra vonóerőt, dinamikát és stabilitást, az időjárási körülményektől függetlenül. Az opcionális sport differenciálművel az autók kezelhetősége még sportosabbá válik. Ez a hátsó tengelyen kapott helyet és feladata a nyomaték aktív elosztása az egyes kerekek között.

Mindkét RS 5 modell a szériafelszereltség részeként egy feszes hangolású RS sportfutóművel szerelve érkezik. A Dynamic Ride Control (DRC) bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat kiegyenlítő, hidraulikus stabilizátorával szerelt RS sportfutómű plusz az opcionálisan választható tételek között szerepel. A már ismert comfort, auto és dynamic profilok mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer két további új üzemmódot is biztosít (RS1 és RS2).

A megújult RS 5 modellek alapkivitelben 19 colos keréktárcsákkal készülnek. Az új, 20 col átmérőjű kerekek kívánságra három kivitelben érhetők el, csillogó fekete és matt bronz festéssel. Az alapfelszereltséghez tartozó fékrendszernél az acéltárcsás fékekhez fekete vagy vörös színű féknyergek készülnek. Alternatívaként az Audi kínálatában szerepel szénszálas kerámia féktárcsa az első tengelyen, ebben az esetben a féknyergek színe szürke, vörös vagy kék lehet.

Az infotainment rendszerek csúcsát képviselő MMI navigation plus egy számos funkciót teljesítő új központi egységet, a moduláris infotainment platform (MIB 3) harmadik generációját használja. Az Audi connect kínálata számos online szolgáltatással bővíti a navigáció lehetőségeit. A több, mint 30 elérhető vezetéstámogató segédrendszer néhány eleme az alapfelszereltségben is szerepel. A többi elem vagy opcionálisan választható vagy a Drive és Park csomagok részeként kombinálva érhető el.

Németországban és a többi európai országban hamarosan megindul a megújult RS 5 modellek értékesítése. Mindkét autó ára 83 500 eurótól indul majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/