/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult és hibrid hajtást kapott a Renault Mégane

2020. február 06. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

1995-ös megjelenése óta a Renault Mégane-ból 7 millió darabot adtak el, s mára egy modellből komplett modellsorozattá fejlődött. A negyedik generációt most modernizálták és többek között konnektoros hibrid hajtást építettek bele. Az elegánsabb és okosabb Mégane a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét és nyáron érkezik meg a piacra.

A ráncfelvarrás során a Mégane ma is kedvelt, karakteres vonalait még tovább finomították a tervezők. A legtöbbet a fényforrások területén változtattak; az új Mégane immár az alapkivitelű modelltől kezdve LED Pure Vision első fényszórókkal készül, száműzve a halogén lámpákat. Emellett a hátsó lámpák és a ködlámpák mostantól mindenhol diódásak. A hátsó lámpák dizájnja is módosult, az irányjelzők pedig dinamikusak lettek.

A francia kompakt összességében új frontrészt kapott, átrajzolták a lökhárítóját és az alsó hűtőrácsát, oldalt pedig króm díszítőelemek jelentek meg rajta. Átgyúrták a sárvédőket is, új stílusúak a 16-18 colos könnyűfém felnik és a 10 elérhető külső fényezés közül 3 új (Solar rézvörös, Baltic és Highland szürke).

Bent a legfőbb újdonságot a digitális műszeregység jelenti, amely 26 cm átmérőjű. A műszerfalba tökéletesen beágyazva egy 23,6 centiméter átmérőjű, álló formátumú érintőképernyőt látunk, amelynek kétszer akkor a kijelzőfelülete, mint a 7 colos verziónak volt. Az Easy Link infotainment rendszerhez kapcsolva a multimédia, navigáció és kapcsolhatóság (Android Auto, Apple CarPlay) teljes tárházát rendelkezésre bocsátja. A képernyő alatti klímapanelt is modernizálták és ergonomikusabbá tették. Szintén újdonság, hogy az összes vezetői segédrendszer a kormányról aktiválható.

A Mégane új üléskárpitokat is kapott, a vezetőülése motorosan állítható, visszapillantó tükre pedig keret nélküli és elektrokróm (harmadik felszereltségi szinttől). A vezetési élményt az új Multi-Sense menetmódválasztó rendszer fokozza. Négyféle előre programozott üzemmódja van (Eco, Comfort, Sport, MySense), az E-TECH hibrid változatokban három (Pure, MySense, Sport). A vezetői asszisztens rendszerek kínálata kibővült, illetve a korábbiak továbbfejlődtek. Új az autópálya és torlódás asszisztens, amely az adaptív, automatikus Stop & Go funkcióval kiegészített sebességszabályzót a sávközép asszisztenssel kombinálja. Az új Mégane immár kettes szintű autonóm vezetésre is képes. A városi vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel bővült ki, a holttér-figyelő rendszer pedig nagyobb területet lát be.

A frissített Mégane az első kompakt Renault, amelyben megjelenik a gyártó új, innovatív konnektoros hibrid hajtása. A kombi modellben debütáló és a későbbiekben a ferdehátú modellben is megjelenő E-TECH Plug-in hajtáslánc a Renault fejlesztése és 150 szabadalom köthető hozzá. Egy négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor, két villanymotor és egy innovatív, kuplungmentes erőátviteli egység alkotja. A Renault F1-es mérnökeinek segédletével kifejlesztett hajtáslánc rendkívül hatékonyan bánik a villamos energiával: elektromos üzemmódban indítja a motort, hangtalan működést tesz lehetővé, minimális energiaveszteséggel működik és dinamikus reakciót ad, ha szükséges.

Az E-TECH Plug-in hajtásláncnak egy 9,8 kWh-s, 400 Voltos akkumulátor is a része, amely 50 kilométeres emissziómentes hatótávolságot biztosít (város: 65 km WLTP), 135 km/órás maximális sebességig. A kombinált széndioxid-kibocsátás kilométerenként csupán 40 g/km.

Az új Mégane emellett számos turbós benzin- és dízelmotorral is elérhető lesz. A benzines részecskeszűrővel szerelt 1,3 TCe erőforrás 115, 140 és 160 lóerővel választható, de 100 lovas öko kivitelben is megrendelhető. Az utóbbi és a 115 lovas egységhez hatfokozatú kézi váltó tartozik, a 140 lóerőshez héthangos duplakuplungos szerkezet is kérhető. Az év végén a Mégane motorpalettája kiegészül az 1 literes, 120 lovas TCe blokkal is. A 1,5 literes gázolajos egységből kétféle áll rendelkezésre, 95 és 115 lóerővel.

A Mégane egyes kiviteleinél is történtek változások. A GT Line felszereltségi szintet például az R.S. Line váltotta fel, amely több pusztán egy névváltásnál. A tiszta R.S. modellekhez közel álló R.S. Line autók az F1 alsó toldatról, a méhsejtrácsos hűtőrácsról, a speciális, 17 vagy 18 colos Monthlery könnyűfém felnikről és a két kipufogóvégről (kombi: 1) ismerhetők fel. Az utastérben növelt oldaltartású sportülések, karbon kinézetű díszbetétek, perforált bőr sportkormány és alumínium pedálszett jelentenek pluszt. A fekete környezetet piros és szürke szegélyvarrás dobja fel.

A Mégane R.S. a ráncfelvarrással megkapja a Trophy 300 lóerős 1,8-as turbómotorját, 420 Nm-re emelt forgatónyomatékkal (+ 30Nm). A kézi váltós kivitelek 400 Nm-rel gazdálkodhatnak. A kipufogórendszerbe pillangószelepet építettek, így az hangolhatóvá vált. A Trophy modell Cup alvázzal és Torsen korlátozottan önzáró differenciálművel készül.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/