Megváltoztak az osztrák közlekedési szabályok
Január elsején életben lépett az osztrák közlekedési szabályok módosítása, szigorúbb előírásokra és büntetésekre számíthatnak az országban közlekedők. Németországban, Svájcban, Csehországban és Szlovéniában már működő kötelező mentősávot az osztrák utakon is bevezették. Az azonos alapelvek ellenére vannak eltérések a közép-európai országok közúti szabályai között, emiatt érdemes külföldre utazás előtt érdeklődni az utazási tudnivalókról a külképviseleteknél. Azoknak, akik balesetet okoznak külföldi útjuk során, az érvényes utasbiztosítás jogvédelemi szolgáltatása segíthet érdekeik érvényesítésében.
Január elsejétől Ausztriában is kötelező mentősávot kialakítaniuk az autósoknak az utakon és autópályákon, ha érezhetően torlódik a forgalom. Az új szabályozás szerint a három- vagy többsávos utakon és autópályákon a legbelső és az attól jobbra eső kocsisor között kell területet felszabadítani, hogy a mentők és tűzoltók minél gyorsabban a balesetek helyszínére érhessenek. Ehhez a legbelső sávban balra, a többi sávban jobbra kell félrehúzódni, szükség esetén a jobbra lehúzódók a leállósávot is igénybe vehetik.
Az osztrák közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint a mentősáv átlagosan négy perccel rövidíti meg a mentés időtartamát, így akár negyven százalékkal is javíthatja a balesetet szenvedettek túlélési esélyeit. Az osztrák autópálya-kezelő vállalat széles körű tájékoztató kampányt indított a bevezetés tudatosítására. A szabályszegőket viszont 2200 eurós büntetéssel sújtják. A mentősáv gyakorlatát Németország, Svájc, Csehország és Szlovénia már bevezette, őket követte nyugati szomszédunk.
A biztonságos közlekedést azonos eszközökkel, de részleteiben eltérő szabályokkal igyekeznek elérni a környező országok. A téli gumi használata a legtöbb térségbeli államban kötelező a november 1-től április 15-ig tartó időszakban, ezért e nélkül nem érdemes külföldre indulni. Sok határátkelőhelyen ellenőrzik a téli gumi vagy legalább a hólánc meglétét, és hiánya esetén vissza is fordíthatják a felkészületlen utazókat. Ausztriában csak akkor szabad használni a hóláncot, ha az utat összefüggően borítja a hó vagy a jég. Más országokban pedig közúti tábla vagy jelzés tájékoztatja a közlekedőket, ha egy útszakaszon kötelező a hólánc felszerelése.
„Fontos, hogy az autósok az utazás előtt minden elérhető forrásból tájékozódjanak az egyes országokban érvényes közúti szabályokról. Aki nem ismeri, és nem tartja be az új előírásokat, komoly büntetésre számíthat. Azonban a szabályok pontos betartása mellett is előfordulhatnak balesetek, amelyek hatósági eljárást indíthatnak el. A külföldön balesetet okozók nehezebben tudják hatékonyan érvényesíteni jogaikat, de az érvényes utasbiztosítás jogvédelmi szolgáltatásával segítséget kaphatnak és elérhetik az eljárás költségeinek megtérítését is" – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária „Biztosítási trendek II" című kutatásában az utasbiztosítás kötésére vonatkozó terveiről is megkérdezte az internetezőket. A kutatásból kiderül, hogy az utazás céljától függően milyen arányban kötnek utasbiztosítást azok, akik idén télen külföldre készülnek. Az utazók 67%-a szándékozik utasbiztosítást kötni, legnagyobb arányban azok, akik síelést terveznek (76%).
Pedig azoknak is érdemes utasbiztosítást kötni, akik csupán kirándulni indulnak a határon túlra. Ha esetleg balesetet okoznak külföldön, az utasbiztosítás személyi felelősségbiztosítási és jogvédelmi szolgáltatása segíthet a helyzet megoldásában.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)