Mercedes-Benz S 63 AMG 585 lóerővel
Elkészült a vadonatúj S-osztály sportos AMG kivitele, amely a luxuslimuzin szegmens legerősebb képviselője. Az S 63 AMG egy mázsával könnyebb elődjénél, 5,5 literes biturbó motorja pedig 585 lóerőt ad le. Hosszú tengelytávval és összkerékhajtással is kapható lesz.
Az S-osztály csúcsváltozatában a Mercedes BlueDIRECT motorcsaládjának legpotensebb darabja dolgozik, az 5,5 literes V8-as biturbó aggregát, amely 585 lóerejével és 900 Nm-es nyomatékával (2250-3750 ford./percnél) fölényes menetteljesítményekkel ruházza fel a luxusautót. Az üresen 2 tonnás S 63 AMG 4MATIC öszkerékhajtással 4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a hátsókerék-hajtású változatoknak ehhez 4,4 másodpercre van szükségük. Ezeket az értékeket a vérbeli sportautók is megirigyelhetik. A rendkívül korszerű, Euro 6-os normának is megfelelő, hatékony hajtásláncnak köszönhetően az S 63 AMG mindeközben beéri 10,1 – 10,3 liter benzinnel is 100 kilométerenként. A végsebesség a német gyártók közötti egyezménynek köszönhetően továbbra is 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.
A közvetlen befecskendezéses turbómotorhoz az AMG jól bevált Speedshift MCT 7-sebességes automataváltóját kapcsolták, amely komfort-orientált (C), sportos (S), és kézi üzemmóddal (M) bír. A takarékos vezetést preferáló „C” módban az automatikus motorleállítás és indítás aktív, és az autó általában második fokozatban indul. „S” és „M” programban a motor és a váltó jóval agilisabb, emellett a start/stop rendszer sem működik. A felárért rendelhető 4MATIC összkerékhajtás 33:67 arányban osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között, az S 63 AMG ezért a hátsókerék-hajtású autók vezetési élményét nyújtja, jóval nagyobb biztonsági tartalékok mellett. Az A 45 AMG-ben debütált új négykerék-hajtási rendszer csupán 70 kilogrammal növeli az autó saját tömegét. Mindegyik S 63 AMG modellben alapfelszereltség viszont az ESP Curve Dynamic Assist rendszer, amely az ívbelső kerekek célzott fékezésével segíti a nagysebességű kanyarodást, és gyakorlatilag teljesen megszűnteti a kanyar bejáratánál tapasztalható alulkormányzottsági hajlamot.
Az összkerekes modellben szériafelszerelés az adaptív csillapítással kiegészített légrugózás, amely folyamatosan, automatikusan alkalmazkodik a vezetési körülményekhez, de előre beállított komfort és sport módja is van. A hátsókerék-hajtású modellek hagyományos, adaptív sportfutóművet kapnak, azonban világújdonságként képesek előre alkalmazkodni az útfelület minőségéhez. Egy kamera segítségével az autó letapogatja az utat, és ha talajhullámokat fedez fel, áthangolja a csillapítást, hogy az utasok semmit se érezzenek az úthibákból. Az automatikus program mellett gombnyomásra itt is aktiválható a Comfort, valamint a Sport mód. Természetesen a változó rásegítésű, sebességfüggő szervokormány is a mindenkori vezetési körülményekhez adaptálható. Az S 63 AMG-t egyébként szériában 19 colos felnikkel és kerámia kompozit fékrendszerrel szerelik fel, de felárért kérhető 20 colos kovácsolt kerékgarnitúra, 255/40 és 285/35 méretű abroncsokkal. A féktárcsák átmérője elöl nem kevesebb, mint 42 centiméter.
Az S 63 AMG nemcsak a családi pizza méretű féktárcsáiról ismerhető fel, hanem az olyan klasszikus AMG-s stílusjegyekről is, mint a három légbeömlő nyílással kirakott első szoknya, valamint a hátsó diffúzor és szögletes kipufogóvégek. Egyedi vonások továbbá az első légbeömlőkön látható, a levegőt a megfelelő helyre terelő fekete lapok, az alsó spoilertoldat, amely növeli a tengelyre ható leszorító erőt, valamint a króm berakásokkal díszített küszöbök is. Az utastér az AMG modellekre jellemző sportos exkluzivitást hozza, új fejlesztésű, elektromos állítású, fűthető sportfotelekkel, steppelt nappabőr kárpitozással, IWC analóg órával, alumínium váltóevezős AMG sportkormánnyal, továbbá egyedi AMG műszerezettséggel.
Az új S 63 AMG a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ünnepli a világpremierjét, amely után közvetlenül el is indul az értékesítése. Németországban az autó ára bruttó 149 880 eurótól indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)