Mercedes-Benz Viano 4MATIC
címkék:
Az akár nyolc ülőhellyel rendelkező Viano a 4MATIC rendszer jóvoltából szélsőséges időjárási és útviszonyok mellett is teljesíti küldetését.
Mivel állandó összkerékhajtása 35 : 65 százalék arányban osztja el a motor hajtónyomatékát az első és a hátsó tengely között, fokozottan érvényesülnek a Viano hátsókerékhajtás-koncepciójában rejlő előnyök. Osztóműve közvetlenül a váltó mellett kapott helyet. Az első tengelyhajtómű helytakarékos kivitelű, soha nem kell benne olajat cserélni, ráadásul az első féltengelyekhez hasonlóan nem igényel semmiféle gondozást vagy karbantartást.
A Viano 4MATIC esetében is a Mercedes-Benz M-osztályban és a márka összkerékhajtású személyautóiban már bevált, hatékony 4ETS rendszer garantál akadálytalan előrejutást. Ha csúszós, laza szerkezetű talajon kipörög egy vagy több kerék, a vezérlés a megfelelő fék működtetésével leállítja azt és arányosan nagyobb hajtónyomatékot juttat a jól tapadó kerekekre. Ez az automatikus szabályozás három differenciálzár hatásával ér fel. Működését a minden Vianóhoz alapfelszerelésként járó, az összkerékhajtás speciális követelményeihez igazított ESP felügyeli.
A Viano 4MATIC két modellváltozata, a CDI 2.0 (80 kW/109 LE) és a CDI 2.2 (110 kW/150 LE) a hatsebességes kézi váltó mellett kérhető ötfokozatú automatával is. Hajtóműveik gyárilag rendelkeznek részecskeszűrővel, így könnyedén teljesítik az EU 4/III környezetvédelmi normatíva előírásait. A Viano 4MATIC menetteljesítményei és fogyasztása alig tér el a hátsókerék-hajtású változatétól. A Viano 2.2 CDI például 14,7 másodperc alatt gyorsul fel százra és 177 km/h végsebességet tud elérni. E számadatok, valamint az állandó összkerékhajtás és a méretek tükrében nem mondható soknak a 9,6 literes átlagfogyasztás.
A Viano 4MATIC ugyan nem terepjárónak készült, mégis jól elboldogul úttalan utakon. A kis tengelytávval és rövid túlnyúlásokkal gyártott kivitel esetében 19 fok a rézsűszög, 20/28 fok a be- és kilépőszög (elöl/hátul), valamint elöl csaknem 150, hátul pedig 210 milliméter a szabad magasság. Motortól és felépítménytől függően a Viano akár 20 százalékkal jobb mászóképességgel rendelkezik, mint a hátsókerékhajtású változat.
Mivel mindössze 80 kilogramm az összkerékhajtás tömege, a Viano 4MATIC is 2,77 és 2,94 tonna megengedett össztömegű változatban készül. Ezen belül nagyon sokféle kivitelben rendelhető: kétféle tengelytávval, háromfajta hosszúságú karosszériával, Fun, Trend és Ambiente felszereltséggel, valamint Viano Marco Polo lakóautóként. A CDI 2.0 4MATIC alapára 9 223 000 forint, míg a legdrágább 2.2 CDI 11 204 000 forintba kerül.