Miért diszkvalifikálták Hülkenberget a Brazil Nagydíjon?
Nico Hulkenberg lett az első versenyző 2007 óta, akit közvetlenül verseny alatt diszkvalifikáltak.
Hülkenberg a Sao Pauló-i Nagydíj során több mint 17 év után lett az első F1-es versenyző, akit diszkvalifikáltak a verseny közben.
Az FIA 2007-es kanadai Nagydíj óta, amikor Felipe Massa és Giancarlo Fisichella diszkvalifikálást kaptak, nem állította meg aktívan egy versenyzőt a verseny közben, de amikor a marshallek segítettek a német Haas versenyautójának, a versenybírók beavatkoztak.
A 69 körös verseny 27. körében (az eredetileg tervezett 71 kör helyett) a 27-es számú autó a 1. kanyar külső részén megrekedt, miután Hülkenberg tehetetlenül megpördült és a pálya szélén egy peremre sodródott.
Kiderült, hogy a Haas-t egy vízelvezető árok pereme akasztotta meg, de a 37 éves versenyző nem tudott elindulni külső segítség nélkül.
Végül virtuális biztonsági autót vezettek be, és úgy tűnt, hogy Hülkenberg vissza kell vonuljon. Ekkor négy marshall kiszabadította őt.
Öt körrel később Franco Colapinto súlyos balesete megállította a versenyt. A piros zászlós megállás során Hülkenberg megtudta a sorsát.
Azonban miután megkérdezte csapatát, hogy rendben van-e, ha segítik, amikor beragadt, nyilvánvalóan nem lepte meg.
A versenybírók megfogalmazása és ezzel együtt a szabályzat szerint miért diszkvalifikálták Hülkenberget az Interlagos-i versenyen?
Egyszerűen fogalmazva, az FIA által kiadott hivatalos határozat szerint „külső segítséget kapott, mielőtt az autó továbbhaladt.”
Ez közvetlenül sérti az F1-es sportági szabályzat 53.2. cikkét, amely alább olvasható.
Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)