Minden idők legextrémebb Ferrarija
Az abu dzabi Yas Marina versenypályán a jövő hétvégén leplezik le a Ferrari új, szuper fejlett hibrid pályaautóját, az FXX K-t, amely nem versenyautónak készült, sokkal inkább egy innovációkkal telerakott, kompromisszummentes guruló laboratórium, amelyet a Ferrari kiemelt ügyfélköre tesztelhet majd.
Mivel az FXX K-val nem versenyeznek majd, a tervezőket nem kötötték a verseny és homologizációs előírások. Egy kísérleti jármű, amely tükrözi a Ferrari szakértelmét. A márka első hibrid modelljén, a LaFerrarin alapuló FXX K (a K a KERS rendszerre utal) minden idők legfejlettebb és leggyorsabb Ferrarija.
Az FXX K összteljesítménye 1050 lóerő, amiből a 6,3 literes szívó V12-es motor 860 lóerőt termel meg, a maradék 190-et pedig egy villanymotor állítja elő. A V12-es motor maximálisan 9250-et forog percenként és 6500-as fordulatszámon adja le 750 Nm-es nyomatékát. A két erőforrás együttes nyomatéka 900 Nm. A tizenkét hengeres aggregát új vezérműtengelyeket, szelepsort és szívótraktust kapott, a kipufogórendszert pedig módosították és száműzték belőle a hangtompító dobokat. Az erőt egy hétfokozatú duplakuplungos váltómű továbbítja a 345 mm széles hátsó Pirelli slick gumik felé, amelyekbe nyomás, hőmérséklet és gyorsulásmérő szenzorokat is építettek.
Az autóban megtalálható HY-KERS rendszer négyféle beállítást ismer, amelyek a középkonzolról hívhatók elő. A Qualify mód maximális teljesítményt eredményez néhány kör erejéig, a Long Run mód optimalizálja a teljesítmény-leadást, a Manual Boost a Formula 1-ben tapasztaltakhoz hasonlóan azonnali nyomatéktöbbletet hoz, míg a Fast Charge az akkumulátor gyors feltöltését irányozza elő.
Az extrém kinézetű FXX K karosszériája aktív és passzív aerodinamikai elemeket tartalmaz, amelyek biztosítják számára, hogy mindenfajta versenypályán és útszakaszon a lehető legtöbbet nyújtsa. Az orr-részt a nyitott első szoknya és a ráerősített, kétrészes splitter uralja, amely 3 centiméterrel mélyebbre nyúlik, mint az utcai autó esetében. Ezek és a küszöbök segítenek a légáramlatok elsimításában, „kihúzzák” a levegőt a kerékjáratokból és növelik a tapadást.
Az FXX K fara is elmés megoldásokat vonultat fel. Eleve magasabb a szériaváltozaténál, a középső aktív légterelő pedig 6 centimétert ki is tud emelkedni, ha szükség van rá. A kétoldalt látható uszony-szárny együttes az alacsony tapadást igénylő pályákon javítja a hatékonyságot, a nagy leszorító erőt megkövetelő pályákon pedig a nagy középső légterelő munkáját segítik. A különleges kialakítású diffúzorral az eredmény 30 százalékkal nagyobb tapadás, ami 200 km/órás sebességnél 540 kilogrammot jelent.
Az elektronikus differenciálmű, a menetstabilizáló rendszer és a verseny ABS beavatkozási pontjait a sofőr a kormányra helyezett ötpozíciós Manettino kapcsolóval befolyásolhatja.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Miért van ,hogy az autós oldalakon abu dhabi helyett sokszor abu dzabit írnak? Nem tudnak olvasni vagy,mert a “z” betű a “h” felett van?