/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hamarosan érkezik a Dacia Dokker

2012. június 29. 19:36   |   Autoblog
címkék:  

Minden kiderült az új Dacia modellről, a Dokkerről. A Renault Kangoo-n alapuló Dokker ötüléses személyautó és kétüléses haszonjármű verzióban érkezik négyféle motorral, köztük a vadiúj 115 lóerős 1,2-es turbóval. A Dokker a gyártási helyszínén, Marokkóban már kapható, a mediterrán térség és Európa többi államában pedig a nyár végén vezetik be.

A Dokker név az angol dokkmunkás szóból ered (dockworker); a Dacia ezzel is szerette volna kifejezni azt, hogy a kocsi mennyire „terhelhető" és robosztus kialakítású. A személyszállító és a lemezelt változat is 4,36 méter hosszú, 1,75 méter széles, valamint 1,81 méter magas, a tengelytávja pedig 2,81 méter, ami bővebb, mint a középkategóráis limuzinoké. A Dokker Van, bár rövidebb például a Fiat Dobló Cargo – Opel Combo Van párosnál, a kivehető jobb első ülése miatt 3,9 köbméteres rakteret kínál, amivel bajnok lesz a kategóriában. 750 kilogrammos teherbírása átlagos, de valószínűleg lesz majd 1 tonnásra megemelt teherbírású változat is. Az ötüléses személyszállító Dokker pedig 800 literes csomagteret kínál.

A Dokkert Vant szériában fekete műanyag lökhárítókkal és oldalvédő elemekkel szerelik, de felárért színre fújt lökhárítókkal is rendelhető az autó. A raktér 3,3 köbméter térfogatú, a hossza pedig 1,9 méter. A kapacitása azonban a Dacia Easy Seat üléssel növelhető. Ez (a jobb első) összecsukható és előrebillenthető, 2,42 méter hosszúságúra gyarapítva a rakteret. De akár el is távolítható, hogy 3,9 köbméteres és több mint 3 méter hosszúságú rakteret nyerjünk.  

A rakteret fix ablakos válaszfal vagy kétrészes drótháló szeparálhatja el az utaskabintól, de csak az utóbbi megoldással bővíthető előrefelé a raktér. Alapfelszereltség az egyik oldali tolóajtó, opcióként azonban egy másikat is lehet kérni. A hátsó aszimmetrikus ajtók derékszögig nyílnak, de a kioldható zsanéroknak köszönhetően akár 180 fokig is kitárhatók.

A Dokker belül személyautósabb kinézetű a Dokker Van változatnál, ami az eltérő színválasztékban is érvényre jut. A legmagasabb felszereltségi szintnél pedig fegyverszürke színű a középkonzol, kétszínű a műszerfal, ami átnyúlik az ajtópanelekre is, és jut némi króm a kezelőszervekre. A lényeg persze az elképesztő tágasság, amit az autó nyújt: öt felnőttnek és poggyászának van több mint elegendő hely. A csomagtér a legnagyobb a szegmensben, 800 literes, padlója 1,16 méter hosszú. A második sort a mindkét oldalon elhelyezett tolóajtókon keresztül lehet megközelíteni.

A második sori pad 60/40 arányban dönthető és előrehajtható, de az üléstámlák külön-külön is fokozatban állíthatóak. Az üléseket „összecsomagolva" 1,57 méter hosszú raktér keletkezik 3 köbméteres kapacitással. Számos komfortot és biztonságot növelő kiegészítő felszerelés rendelhető, mint például középső könyöktámasz, DVD lejátszó, gyermekülés, hordozható hűtőláda, tetőcsomagtartó, stb. A Dokker Van is személyre szabható, rendelhető hozzá például faborítású padló, méretezett polcrendszer, acél tetőrudak stb.

A Dacia Dokker és Dokker Van modelleket felárért a Lodgyban debütált Media Nav navigációs rendszerrel is felszerelik (430 euró), amely egy középkonzolba illeszkedő, 18 centiméter átmérőjű érintőképernyőt, Bluetooth kihangosítót és USB/AUX csatlakozót is tartalmaz a külső médialejátszókhoz és okostelefonokhoz. A Renault kínálatából átemelték a 3D Sound by Arkamys csúcsminőségű audiorendszert is, ami a személyszállító Dokker modellhez érhető el. A vezetői asszisztens rendszerek kínálatában megtalálható a sebességtartó és -határoló berendezés, valamint a hátsó parkoló szenzor.

A Dacia Dokker és Dokker Van takarékos és megbízható motorokkal érkezik. Az 1,2 TCe 115 és 1,6 MPI 85 benzinmotorokhoz a jól ismert 1,5 literes dCi dízel csatlakozik kétféle teljesítményszinttel, 75 és 90 lóerővel. Újdonság az 1,2-es, 115 lovas, direkt befecskendezéses TCe turbómotor, amely a 2012-es kiadású Renault Mégane és Scénic sorozatban mutatkozott be. Az alumínium erőforrás 190 Nm-es nyomatékot termel (2000-4000 ford./perc között), ráadásul ennek 90%-a már 1500-as főtengely-fordulaton megjelenik. A leméretezett hajtómű ötfokozatú kézi váltóval 6,1 literes átlagfogyasztást produkál.

A másik benzinmotor, az 1,6 MPI már régi ismerős, ám a Dokker modellekben már Euro 5-ös kivitelű. 80 helyett 85 lóerővel és gazdaságosabb üzemmel bír, 8 helyett már csak 7,5 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

Ugyancsak Euro 5-ös a két másfeles dCi motor, amelyek különösen környezetkímélőek, így meg is kapták a Renault-Dacia eco2 besorolását. Szabványos átlagfogyasztásuk 4,5 l/100 km, széndioxid-kibocsásátuk pedig 120 gramm alatt van, pontosan 118 g/km. A 90 lovas verzió nyomatéka 200 Nm, míg a gyengébbé 180 Nm (1750 ford./perctől).

Ahogy a Dacia Lodgy, úgy a Dokker és a Dokker Van is az új M0-ás platformon alapszik. Az első MacPherson típusú felfüggesztés olyan, mint a többi Daciában, a hátsó spirálrugós, 2 centiméter átmérőjű stabilizátorrudakkal rendelkező szerkezet azonban a Renault Kangootól jött. A Dokker modellek kifejezetten nehéz körülmények között is megállják a helyüket; ezt az 1,9 millió tesztkilométer alatt is bizonyították a világ számos pontján. A Dokker Van részt vett egy három hónapos, 850 ezer kilométeres romániai nyúzópróbán is, a legrosszabb utakon. Érdekességként említhető, hogy az ajtókat százezerszer nyitották és csukták be a tesztelési fázisban.

A két Dokker modellt a marokkói Tangerben, az egymilliárd eurós beruházással létrehozott vadonatúj üzemben gyártják. A gyárból jelenleg évente 170 ezer autó gördül ki, de a gyártási számot fokozatosan fel fogják emelni évi 400 ezer darabra. A tangeri Renault-Dacia üzem egyébként a világ első nulla széndioxid-kibocsátású gyáregysége, amelyet megújuló energiák (szél és biomassza) használatával értek el. Vízfelhasználása is 70 százalékkal kisebb, mint a hasonló kapacitású gyáraké.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/