/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Mazda6

2012. augusztus 30. 11:56   |   Autoblog
címkék:  

A Mazda a 2012. évi Moszkvai Autószalonon mutatja be teljesen új Mazda6 modelljét. A 6-os az új generációs Mazdák zászlóshajója, egy új korszak kezdetét jelenti a japán vállalatnál. A Mazda6 forgalmazása 2012 végén kezdődik meg a világ piacain.

Az új Mazda6 a 2011 decemberében, a Tokiói Autószalonon bemutatott, díjnyertes Mazda Takeri tanulmányautó nyomdokain létrejött, sorozatgyártású modell. Nagyon jól néz ki, dinamikus kiállású és erőt sugárzó, pont ahogy az új 6-ost elképzeltük. A Mazda6 szedán légellenállási együtthatója kategóriaelső 0,26 (kiviteltől függően).

Elöl a Mazda új családi megjelenésének egyik központi, egységteremtő eleme, a jellegzetes szárny a plasztikus orrkialakításba integrálva jelenik meg. A motorházfedél élei ennek a szárnynak a sarkaitól kiindulva egészen a karosszéria karaktervonaláig húzódnak. Az autó oldalát három karaktervonal uralja. Az egyik egy elegáns vonal, amely a hátsó keréktől tart előre, egy másik a hátsó kerékdobot írja körül, mintegy a járművet előrefelé mozgató erőt szimbolizálva, a harmadik pedig az első kerékdobnál rajzol erőteljes vállakat. Az autó fara az ék alakú karosszéria, az erőteljes hátsó kerékdobok és a kompakt utasfülke kiegyensúlyozott arányai révén stabilitást sugall. A fényszórókban megjelenő, jellegzetes LED fényforrások és világító gyűrűk most először láthatók sorozatgyártású Mazda modellen.

Szintén újdonság a „Soul Red" vörös fényezés: ez az új árnyalat a Mazda által kidolgozott, egyedi fényezési technológia gyümölcse, amely a színmélység és az árnyak egyensúlyozása révén kihangsúlyozza az autó dinamikus formáját, élénkségével pedig a sportosságot fejezi ki.

Az utastér is alapjaiban újult meg. A tervezők a prémium kivitelezésre törekedtek, amely harmonizál az autó formavilágával és minőségével, ugyanakkor nem csorbítja a jármű funkcionalitását. Ennek során nem csupán az utasok által látható és tapintható területekre fordítottak figyelmet, de a jármű működtetésének érzetére, az azt kísérő hangokra is.

A középkategóriában óriási, 2830 mm tengelytáv tágas hátsó üléssort és bőséges belső helykínálatot eredményezett. Az első üléseken mért 1450 mm válltér (20 mm-rel szélesebb, mint az előző generáció esetén) és a középkonzol nagy sugarú sarka kényelmes elhelyezkedést ígér. Hátul bőséges lábtér várja az utasokat: a térdhely 43 mm-rel nagyobb, mint az előző modellben, és ezzel egyenesen a kategória legjobb értékei közé tartozik. A lábtér 984 mm, 37 mm-rel több mint az elődben. A hátsó ülőlap hossza 20 mm-rel nőtt, a háttámla 33 mm-rel magasabb. A hátsó középső könyöklő méretét 60 mm-rel növelték. A csomagtartó 483 literes, és felső nyílása 32 mm-rel szélesebb lett, hogy könnyebb legyen ki- és bepakolni.

A multifunkciós, érintőképernyős kezelőszerv segítségével, a központi kijelzőn keresztül ösztönösen kezelhető egy sor funkció, az audio és navigációs berendezéstől kezdve az automata ablaktörlő érzékenységi fokáig. Az utazási információk a műszeregységen belül elhelyezett, 3,5 colos multi-információs kijelzőről olvashatók le. A navigációs adatokat a középkonzolon található, 5 colos képernyőn jeleníti meg a rendszer. Az információk kategóriákba rendezése és eltérő felületeken történő megjelenítése nagyban javítja a leolvashatóságot és kezelhetőséget. Új a műszerek fehér skálázása; ezek orsószerű bordázásukkal és méhsejt-szerkezetű felületükkel háromdimenziós, minőségi hatást keltenek. A műszerlapokat fémgyűrű keretezi.

Mazda hagyományok szerint a 6-osnak kiváló, agilis futóművet terveztek, ami nagyszerű vezetési élményt garantál. A kocsi finoman, lineárisan reagál a vezető utasításaira. Emellett az autó pontosan követi a kormányparancsokat, azonnali és közvetlen visszajelzést ad az útról.

Egyelőre kétféle közvetlen befecskendezéses Skyactiv benzinmotor áll rendelkezésre a Mazda6-hoz, egy 2 literes és 2,5 liter lökettérfogatú. A kisebbik 150 lóerőt ad le 6000/percnél, maximális nyomatéka pedig 210 Nm 4000-es fordulatszámon. A nagyobbik szívóüzemű erőforrás kategóriaelső forgatónyomatékot (256 Nm 3250/perc fordulatszámon) kínál, legnagyobb teljesítménye pedig 192 lóerő 5700/percnél. Mindkét motor fogyasztása rekordgyanús, a kisebbik ugyanis 6 litert, a nagyobbik 6,4 liter benzint éget el 100 kilométerenként. A menetteljesítményekről még nem érkeztek adatok, azonban a mindössze 1340-1410 kilogrammos (!), 4865 mm hosszú Mazda6 bizonyosan fürge autó.

A Skyactiv-G 2.0 motor hatfokozatú Skyactiv-Drive automata sebességváltóval vagy hatfokozatú Skyactiv-MT manuális sebességváltóval társítható. A Skyactiv-G 2.5 erőforráshoz automat váltómű kapcsolódik. Mindkét erőátviteli egység precíz és könnyed menetdinamikát szavatol: a Skyactiv-Drive egységet úgy hangolták, hogy a gázpedál állásával egyenesen arányos mértékben szabályozza a hajtási nyomaték mértékét, illetve vezérelje a fokozatválasztást, míg a Skyactiv-MT könnyed és határozott kapcsolhatóságot kínál.  

Ami a környezet védelmét illeti, az i-stop és i-ELOOP technológiák alkalmazásával még tovább csökkent az eleve kiváló üzemanyag-fogyasztás. Az előbbi start-stop rendszer a kategória leggyorsabb, 0,35 mp-es újraindítási idejével büszkélkedhet. Utóbbi rendszer pedig valós forgalmi viszonyok közepette mintegy 10 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ez az első olyan, személyautóban alkalmazott fékenergia-visszanyerő rendszer a világon, amely kondenzátorral működik. Az i-ELOOP rendszert a 2,5 literes motorral felszerelt modellváltozatok kapják meg.

Ezeken kívül egy sor olyan fejlett biztonsági technológiát alkalmaztak, amelyek a sofőrt támogatják a biztonságos autóvezetésben. Ilyen például a holttérfigyelő rendszer (RVM) vagy az adaptív fényszóró rendszer (AFS), amelyek a körkörös, illetve éjszakai látási viszonyokat javítják. Az intelligens városi féktámogatás rendszer (SCBS) az ütközések elkerülésében, illetve enyhítésében vállal kulcsszerepet. Automatikusan működésbe hozza a fékeket, és ezzel megelőzi, vagy enyhíti az alacsony sebességű (legfeljebb 30 km/óra) frontális ütközéseket.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/