Minimális energiafelhasználás: Renault Z.E. Concept
Z.E. Concept legkülönlegesebb jellemvonása a duplafalú karosszériája, mely termoszként működik.
A Renault-Nissan rendkívül komolyan veszi a szén-dioxid kibocsátás visszaszorítását, a cégcsoport év eleje óta már több országgal és régióval kötött megállapodást elektromos autók nagy darabszámban való értékesítéséről. Ha minden terv szerint halad, 2011-ben már találkozhatunk az utakon olyan fantasztikus járművekkel, mint például a Z.E. (Zero Emission) Concept. A Renault Kangoo be bopon alapuló elektromos autó lényege a minimális energiafogyasztás, az olyan funkciók, mint a világítás, a fűtés és a légkondicionálás, a lehető legkevésbé befolyásolják a jármű hatótávolságát. A Z.E. Concept legkülönlegesebb jellemvonása a duplafalú karosszériája, mely termoszként működik, minimálisra szorítja a belső hőmérséklet ingadozását.
A mérnökök ezen kívül a légellenállás csökkentésén is dolgoztak. A külső tükröket például kamerákra cserlték, melyek szintén a napelemekről üzemelnek. A könnyűfém felniket is úgy tervezték meg, hogy mérsékeljék a légellenállást. A fényszórókban nagyteljesítményű diódák világítanak, s mivel szociálisan “érzékeny” járműről van szó, a lökhárítókat poliuretán géllel töltötték ki, melyek könnyen deformálódnak. Könnyen viselik a kisebb koccanásokat és a gyalogosokkal szemben is kíméletesebbek.
A Z.E. Concept azonban más meglepetéseket is tartogat. Az autó tartozéka egy mobiltelefon, amely menet közben a középkonzolba illeszthető. Ez szolgál navigációs berendezésként, de az autó és a vezető közötti információcsere eszköze is. A zsúfolt belvárosban pedig, ahol aranyat ér egy parkolóhely, csak elő kell venni a csomagtartóból az elektromos rollert, melyet a kocsi saját fedélzeti rendszere tölt.
A Z.E. Conceptet egy 70 kilowattos és 226 Nm nyomatékú elektromotor hajtja, az energiát lítium-ion akkumulátorok tárolják.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)