Mit tehetnek és mit nem az F1-es csapatok a nyári szünetben?
A szezon első 14 fordulóját követően elérkezett a nyári szünet, ami egy nyugodt időszakot indít el, mielőtt az idény még ebben a hónapban tovább folytatódna Hollandiában.
Most, hogy a Belga Nagydíj is véget ért, az F1 egy kicsit téli nyári álomba szenderül, mielőtt a szezon három hét múlva Zandvoortban folytatódna tovább.
A nyári leállás fontos időszakot jelent a sűrű menetrendben, mivel a csapatoknak kötelező szünetet biztosít.
Az F1 nyári szünete egy kötelező leállás minden csapat és gyár számára.
A szezon első felének utolsó nagydíja (jelen esetben Belgium) után a gyárak 14 napra kötelesek bezárni.
Ezt az F1 sportszabályzata rögzíti, pontosabban a 21.8-as cikkely, amely kimondja: “Az első tizennégy (14) egymást követő naptári napból álló időszak július és/vagy augusztus hónapokban” kell betartani a leállási időszakot.
A fenti szabály ellenére a csapatok papíron szabadon dönthetnek arról, hogy mikor lépnek be a nyári leállásba, amennyiben az júliusban és/vagy augusztusban történik. A RacingNews365 úgy tudja, hogy augusztus 5-től, hétfőtől minden F1-es csapat zárva lesz.
Mivel a Belga GP július 28-án, vasárnap ért véget, a héten eltelt néhány nap lehetővé tette a csapatok számára, hogy kielemezzék annak a futamnak és az azt megelőző magyarországi versenynek az adatait.
Az autó fejlesztése és új alkatrészek gyártása vagy tervezése szigorúan tilos a leállás alatt, és a csapattagok nem léphetnek kapcsolatba fejlesztési témákban.
Az FIA hozzáférhet minden rendszerhez, és nyomon követheti a kommunikációt. Bizonyos tevékenységek azonban folytatódhatnak a csapat működésének fenntartása érdekében, mint például az adminisztratív munka, a létesítményi szolgáltatások, a marketing, valamint az épületek és a gépek karbantartása.
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)