Mitsubishi Concept-X: a következő Lancer EVO?
címkék:
A Tokiói Autószalonon mutatkozott be a Mitsubishi Concept-X, amely a Lancer EVO sorozat következő tagjának alapját adja.
A Mitsubishi Lancer EVO sorozatát nem kell bemutatni. A Tokiói Autószalonra pedig elkészült a Concept-X tanulmány, amely a következő EVO-nak, az EVO X-nek az előfutára lehet . A rendkívül dinamikus és szép karosszéria modern is, hiszen nagy része alumíniumból készült, többek között a tető, az ajtók és a motorháztető. Ez jelentősen csökkenti az autó önsúlyát. A sportos menetteljesítményekért a jól bevált 2,0 literes, turbófeltöltéssel és intercoolerrel ellátott 4-hengeres benzinmotor felel, amely a szériaautóban vélhetően 300 lóerő körüli teljesítményt ad majd le.
A teljesítmény egy 6-fokozatú, kuplungot nélkülöző félmanuális váltón át jut el a négy kerékhez. A sofőr a kormány mögötti fülekkel válthat sebességet, gyorsabban, mint egy hagyományos manuális szerkezettel. A négyüléses koncepcióautó brutális megjelenését a 20 colos könnyűfém felnik is fokozzák, amelyeken 255/35 R 20-as méretű gumik feszülnek. A Mitsubishi Concept-X emellett elöl MacPherson, hátul multi-link felfüggesztést kapott.
Az autót belül is ellátták minden földi jóval, az alul lapos sportkormány és a kagylóülések mellett például egy teljes fedélzeti multimédia rendszert is beszereltek. Az LCD monitor valós időben mutatja az S-AWC összkerékhajtás állapotát, de a fedélzeti navigációs rendszer, valamint a DVD-audio rendszer is ezt használja. Az első ülések háttámláiban ugyancsak LCD kijelzők vannak, amelyek a szórakozást szolgálják. Az S-AWC összekerékhajtás a jelenleg futó Lancer EVO-én alapszik, de aktív fékkontrollt (ABC) és aktív kormányzást (ASS) is tartalmaz a maximális hatékonyság érdekében.