Módosított sprintformátum debütál Kínában
A Forma-1-ben a sprintversenyek eléggé megosztóak, ugyanannyi rajongó és versenyző szeretné, ha maradnának, mint amennyi az eltörlésüknek örülne igazán.
De ahogy 2023-ban, úgy 2024-ben is hat Sprint-futam lesz a naptárban, amelyekre Kínában, Miamiban, Ausztriában, az Egyesült Államokban, Brazíliában és Katarban kerül majd sor, az utolsó háromra pedig az év utolsó hat versenyén kerül sor.
És ismét lesz néhány változás a Sprint formátumában, amelyet részben a csapatok és a versenyzők visszhangja miatt terveztek át, miután a 2023-as formátum megbukott.
A vasárnapi verseny kvalifikációját 2023-ban péntek délutánra helyezték át, mindössze 60 perc gyakorlást követően, ami azt jelentette, hogy a parc ferme-i szabályai egy óra gyakorlás után léptek életbe, és rossz, vagy akár illegális beállításokba is kényszeríthette a csapatokat, ahogy azt Lewis Hamilton és Charles Leclerc Austinban tapasztalhatta, ahol a túlzott padlólemez kopás miatt utólag kizárták őket.
Ezt a túl alacsony hasmagasságra vezették vissza, amit ki lehetett volna javítani, ha több gyakorlás áll a csapatok rendelkezésére, ezért a csapatok, az F1 és az FIA új hétvégi formátumot dolgozott ki a sprintversenyekre.
A 2024-es Sprint-futamokon az 1. szabadedzést a szokásos módon pénteken tartják, majd utána kerül sor a sprintverseny rajtrácsát eldöntő időmérőre avagy sprintszétlövésre.
A parc ferme szabálya így a szombat délelőtt esedékes sprintversenyre lép majd életbe, majd a parc ferme-t ismét megnyitják a szombat délutáni időmérő előtt, a vasárnapi fő futam pedig a szokásos módon zajlik. A Sprint továbbra is egy 100 km-es táv marad, ami a szokásos nagydíj táv egyharmadát jelenti.
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)