Nagyon kevés készül a legerősebb Ladából
A Lada többek között a Polestarral és a Hondával versenyez a túraautó bajnokságban, utcai autói azonban nem éppen nagy teljesítményükről híresek. A ferdehátú Kalinának azonban most kihozták a felpaprikázott változatát, amely turbó nélkül 136 lóerőt produkál.
A Lada Kalina NFR-re keresztelt modell jóval harciasabban fest, mint a normál változat. Egyedi, sportos lökhárítókat, hátsó légterelő szárnyat, nagyméretű könnyűfém felniket és szellőzős motorháztetőt kapott. Persze nem veti szét az erő, 1,6 literes szívómotorja 136 lóerős és 154 Nm nyomatékú, viszont nem kell jelentős tömeget mozgatnia (1215 kg). A nulla-százas gyorsulás 9,2 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 203 km/óra. (Összehasonlításul: az ugyancsak 136 lovas Suzuki Swift Sport 8,7 másodperc alatt tudja le a százas sprintet). A motorhoz ötfokozatú manuális váltót kapcsolnak.
A Kalina NFR extrafelszereléseket is kapott, mint például a sportos hangolású futómű, a direktebb kormánymű, valamint a javított fékek, a komfortot növelő tételek között pedig megtaláljuk az automata fényszórókat és ablaktörlőket, a fűtött külső tükröket és sportüléseket, a légkondicionáló berendezést, valamint a 4-hangszórós audiorendszert és a 7 colos multimédiás kijelzőt.
Meglepő módon a Lada a gyártás első évében csupán 50 darabot készít a Kalina NFR-ből.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)