Nagyot zuhant a magyar autópiac
Az idén februárban 3838 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez tíz százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában – közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Az év első két hónapjában 7492 új autót helyeztek forgalomba, a csökkenés 19 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest. A JATO Dynamics szerint februárban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, havi 532-es darabszámmal, a modellek közül a Skoda Octaviából kelt el a legtöbb (207 darab). Az éves ranglistát az Opel Astra vezeti 416 darabbal.
Az MGE értékelésében kiemelte, hogy az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, emiatt jó néhány, 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték. Ez a hatás minden bizonnyal, de csökkenő mértékben még a márciusi eladási darabszámoknál is szerepet fog játszani.
Az MGE úgy véli, az év második felére az előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni. Az egyesület szerint az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése ugyan nem várható, de kismértékben nőhetnek az ilyen eladások. 2013-ban a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges.
A JATO szerint a 2013-as év hátralevő tíz hónapja sem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges- és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumennövekedés.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)