A Grand Scénic a legtágasabb egyterű a kompakt szegmensben; a második és a harmadik sori lábtér, illetve fejtér ebben a modellben a legnagyobb.
A Renault Genfben mutatta be a Mégane család négy új tagját, a Scénicet, a Grand Scénicet, a Mégane Grandtour kombit és a Mégane Renault Sportot. A Renault Grand Scénic, amely öt- és hétüléses verzióban is kapható lesz, a harmadik tagja az új Mégane családnak a 3- és 5-ajtós verziókat követően, és Nyugat-Európában áprilistól kerül a kereskedésekbe. Bevezetését a szintén új Renault Scénic és a Mégane Grandtour követi júniusban, mielőtt a Sport megjelenik a piacon az ősz folyamán.
Mégane Estate
Az új Renault Mégane 5-ajtós változatához képest a kombi 263 mm-rel hosszabb (4558 mm), tengelytávja 62 mm-rel bővebb, csomagtere pedig 119 literrel nagyobb, a roló alatt 524 liter térfogatú. Orra olyan, mint az öt- és a háromajtósé, egyébként teljesen önálló formavilágú. A hátrafelé szűkülő oldalablakok és az emelkedő övvonal lendületes profilt adnak neki, hátsó lámpatestjei pedig teljesen egyediek.
A Mégane kombi a család összes holmiját képes elvinni, alapban 524 literes poggyásztere 1595 literig bővíthető. A csomagtér ráadásul két részre osztható fel. Az anyósülés támlája lehajtható, így 2,5 méter hosszú tárgyak is becsúsztathatók az autóba. A második üléssor lehajtásával egyébként megemelkedik a csomagtér padlója, így sík felület jön létre.
A Mégane kombi széles motorpalettájáról kiemelendő az 1,4 literes turbós TCe 130 erőforrás, valamint a 2 literes 140 lovas egység, amelyhez CVT váltó is kapható. A népszerű 1,5 literes dCi hajtómű ötféle teljesítményszintben áll rendelkezésre, 85, 90, 108 és 110 és 130 lóerővel. Az első kettő széndioxid-kibocsátása mindössze 118 g/km, a dCi 105-é 120 g/km. A dízel paletta legerősebb darabja a kétliteres egység 160 vagy 150 lóerővel.
A Mégane sorozat térbajnokai a Scénic és az 5/7-üléses Grand Scénic, melyek szintén új ruhát öltöttek magukra. A Renault szerint a Grand Scénic a legtágasabb egyterű a kompakt szegmensben; a második és a harmadik sori lábtér, illetve fejtér ebben a modellben a legnagyobb. A leghátsó ülések a padlóba hajtogathatók, a második sori ülések pedig kivehetők, ekkor a Grand Scénicben több mint két köbméteresre nő a raktér. Fedélzeti pakolóhelyekben is a Scénic modellek a legjobbak, 92 liternyi van belőlük. A Scénic csomagtere 522 literes, a hétüléses Grand Scénic 702 köbdeciméteres helyet kínál, az ötüléses Grand Scénic pedig elképesztő 752 litert hagy a poggyászoknak (10%-kal több a Grand Scénic II értékénél).
A rendelkezésre álló erőforrások közül az 1,6 literes 110 lóerős hajtómű bioetanolos (2009 nyarától) és LPG gázos (2009 végétől) kivitelben is elérhető.
A Renault hosszú sportmodelljeinek listáján a legújabb darab az új Mégane Renault Sport, mely egyúttal a sorozat csúcsmodellje is. A kocsit egy 2 literes, 16 szelepes, 250 lóerős turbómotor mozgatja, 340 Nm-es maximális nyomatékkal (1900 ford./perctől). A Mégane RS Sport és Cup alvázzal lesz rendelhető, utóbbi önzáró differenciálművel érkezik, ami 250 elsőkerék-lóerőnél már igencsak elkel.
A Mégane RS hangsúlyosabb spoilereket, 18 colos kerekeket, LED nappali világítást, hátsó diffúzorelemet és középső kipufogóvéget kapott. Belül a feszes oldaltartású ülések, a fény és hangjelzéssel operáló váltás indikátor, valamint az alumínium pedálok