Négyhengeresekre cseréli motorjait a Volvo
A Volvo egyedüli autógyártóként meglépte, hogy minden motorját négyhengeresre cseréli. Komplett motorcsaládot fejlesztett ki, amelynek tagjai legalább olyan erősek, mint a jelenleg kínálatban levő hajtóművek, azonban sokkal gazdaságosabbak.
A Volvo új DrivE motorcsaládja rendkívül hatékony erőforrásokból áll, amelyek nagy teljesítményt fejtenek ki, ugyanakkor nagyon alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi őket. Az új hajtóművekhez új nyolcfokozatú automata váltómű is dukál. Az ezzel felszerelt, 306 lóerős S60 T6 modell 153 g/km-es széndioxid-kibocsátással büszkélkedhet, de a kézi váltóval felszerelt, 181 lóerős D4 dízel CO2-emissziója sem haladja meg a 100 g/km-t. Mindkét érték rekord a kategóriában.
A 181 lóerős, 17 colos kerekekre állított Volvo S60 D4 hatgangos manuális váltóval a katalógus szerint mindössze 3,8 litert eszik százon, CO2-kibocsátása pedig 99 g/km. A szenzációsan alacsony fogyasztásban nagy szerepet játszik a Volvo új iART technológiája. A közös nyomócsöves befecskendező rendszerekben hagyományosan egy darab nyomásérzékelő található, ám a Volvo befecskendezőnként alkalmazott egyet. Az injektorok tetején egy intelligens chip található, amely figyeli a befecskendezési nyomást, az iART rendszer pedig ezen információk alapján biztosítja, hogy mindig a megfelelő mennyiségű üzemanyag jusson az égéstérbe.
A benzinmotorok is remekelnek. Az új fejlesztésű négyhengeres T5 turbómotor 245, míg a turbós-kompresszoros feltöltésű T6 aggregát 306 lóerőt mozgósít. Nyolcfokozatú automatával előbbi 5,9, utóbbi 6,4 litert fogyaszt, széndioxid-kibocsátásuk pedig 137, illetve 149 g/km. Kiváló értékek. A T6 motorban a kompresszor már alacsony fordulatszámon elkezd működni, kellő nyomatékot biztosítva, míg a turbófeltöltő a középső fordulatszám-tartományban pörög fel. Az eredmény lineáris nyomaték-leadás és nagy húzóerő a teljes fordulatszám-tartományban. A Volvo S60 T6 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.
A DriveE motorok emellett kiváló alapot jelentenek a jövőbeli hibrid hajtásláncoknak is. A négyhengeresek kompakt mérete miatt az autóban elöl vagy hátul elfér a villanymotor, az akkumulátor csomagot pedig középre lehet beépíteni. A Volvo elárulta, a jövőre érkező új XC90 csúcsmodellje is egy hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)