Négyüléses kabrió az Opeltől
A Kadett és Astra kabriók több nemzedéke után az Opel visszatér az ötvenes és hatvanas évek nagy presztízsű és ritka, négyüléses, középkategóriájú kabrióinak – mint a Kapitän és a Rekord – hagyományához. Cascada néven új vászontetős kabriót dob piacra.
Stabil kiállásával és az Opelre jellemző szoborszerű formájával egy letűnt, de ragyogó korszak “Grandes Routières” modelljeinek klasszikus, kortalan eleganciáját támasztja fel a 4697 mm hosszú és 1840 mm széles Cascada. Letisztult profilját az elegánsan döntött szélvédő mögött nem zavarja meg tetőfedél vagy bukócső. A karosszéria alsó részét az Opel penge motívuma élénkíti, feljebb pedig egy fényvonal fut ki a sarkokra beforduló hátsó lámpákig. A finoman emelkedő övvonalon a tetőt és az alsó részt elkülönítő krómléc csillog.
Ízlésesen kiformált erődómjával a géptető koronázza meg a mély, dúsan krómozott hűtőmaszkot; a ködlámpákat két felfordított, krómbetétes cápauszony-elem keretezi. A fénydiódás nappali világítás és a hátsó lámpa is az Opel jellegzetes szárny-formáját mutatja. Az utóbbi markáns fényjelei a prémiumautókat idézik, köztük a hűtőmaszkra rímelő széles krómléccel.
A legrangosabb kabriók beszállítóitól rendelt csúcsminőségű vászontetőt nagyszerű hő- és hangszigetelővé teszi a külső réteg és a bélés közötti speciális poliészter szövet. Elektrohidraulikus szerkezetét a két első ülés közötti kapcsoló hozza működésbe, a nyitás 50 km/óráig lehetséges, és 17 másodpercig tart. Valamennyi modellen standard a tető távvezérlése is. A bemutatáskor háromféle tetőszín lesz választható, ezekhez tízféle fényezés járul.
A Cascada vezetőhelyének sportos eleganciáját kézi munkával készült modulok teszik teljessé. A szárnyszerű műszerfal átfordul az ajtókra, körülölelve az első utasokat. Puha tapintású, kézzel varrott anyag vonja be. Prémiumhatásúak a mélyen kiformált, dúsan kárpitozott ülések is, mutatós szövet és bőr huzattal. A kiváló, ergonomikus, AGR minősítésű ülések bőrkárpitja fűthető és szellőztethető: melegben friss levegő áramlik a perforálásából. Hátra az elektromos Easy Entry rendszer könnyíti meg a beszállást, a biztonsági övet pedig teleszkóposan kinyúló kar adja kézbe.
Kabrióhoz képest nagy tárolókapacitás teszi alkalmassá az Opel Cascadát négy évszakon át tartó mindennapos használatra. Van rakodóhely az ajtókban, a műszerfalon és alatta, valamint a standard elektromos rögzítőfék jóvoltából az első ülések között is. A csomagtartó nyitott tetővel 280, felemelt vászontetővel 350 literes. Hosszabb tárgyak elhelyezésére a FlexFold rendszer ad lehetőséget, amely elektromosan lefekteti az 50:50 arányban osztott hátsó üléstámlát – a keménytetős kabriókban ilyen nincs.
Nyitott autókon kulcstényező a karosszéria-merevség: ettől függ a kocsi viselkedése, kormányzásának pontossága, akusztikája, biztonsága és komfortja. Az Opel előző generációs kabriójával, az Astra TwinToppal összehasonlítva a Cascada csavarási szilárdsága 43, hajlítási merevsége 10 százalékkal nagyobb. Ez biztos alapot képez a futóműnek, illetve csökkenti a zajt és a rezgést. Boruláskor, illetve másféle légzsákos ütközéskor is, rugós bukócsövek ugranak fel a hátsó ülések mögül, felkészítve az autót a baleset további lefolyására. Elöl aktív fejtámlák és kettős övfeszítők szolgálják a biztonságot, de hátul is vannak előfeszítők.
A Cascada persze jobban megveti a lábát a talajon, mint a 2006-os kompakt Astra Twin Top. Tengelytávja 71 milliméterrel, első nyomtávja 56-tal, a hátsó 70-nel nagyobb. A HiPerStrut (High Performance Strut) első futóművet eredetileg az Insignia OPC részére fejlesztették ki, lényege, hogy elválasztja a csillapítási és kormányzási funkciókat, ezáltal jó útfogást, precíz irányítást, illetve csekély hajtási kormánybefolyást biztosít. Természetesen a FlexRide, az Opel integrált, alkalmazkodó futómű-szabályozó rendszere is kapható a Cascadához. A kerékméret 17-20 col, a féktárcsáé pedig, ettől függően elöl maximum 326, hátul 325 mm lehet.
Széles hajtómű-választék áll rendelkezésre az Opel Cascadához. A portfóliót az 1,4-es benzines Turbo nyitja, hatfokozatú manuális sebességváltóval kombinálva. Kétféle változatának adatai: 120 és 140 LE, a nyomaték túltöltéssel 220 Nm. A 165 lovas 2.0 CDTI 165 LE manuális vagy automatikus hatfokozatú váltóművel kerül forgalomba. Nyomatéka túltöltéssel 380 Nm.
A kínálat csúcsa az új generációs 1.6 SIDI Turbo ECOTEC benzinmotor, amely 2013 elején debütál. Teljesítménye 170 lóerő 1650 és 3200 ford./perc között, nyomatéka pedig a túltöltés jóvoltából 280 Nm. Hatfokozatú manuális és automata váltóval egyaránt rendelkezésre áll. Erősebb benzin-és dízelmotorok később jelennek meg.
A Cascada felszereléséből nem hiányzik a 11 automatikus funkciót tartalmazó adaptív AFL+ világítás, a kibővített funkciókörű (fejlett jelzőtábla-felismerés, sávelhagyási figyelmeztetés, követési távolság kijelzés és ütközésveszélyre figyelmeztetés), második generációs Opel Eye frontkamera, a tolatókamera, a parkolássegítő, az ultrahangos holttérfigyelő, az ergonomikus első ülés és az emelkedőn elindulási asszisztens.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)