/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nem a legjobb ötlet a maximális elektromos hatótávra törekedni

2022. január 27. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A nemrégiben 2030-ig nem kevesebb, mint 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus bemutatását bejelentő japán autógyártó kutatóközpontjának vezetője, Gill Pratt elmagyarázta, hogy miért kétélű fegyver az elektromos hatótáv megszállott növelése, és mindez hogyan okozhat kárt a tisztább klímának.

Míg az autóipar előszeretettel próbálja lenyűgözni az embereket az elektromos autók hatótávolságának ugrásszerű növelésével, a Toyota vezető tudósa szerint ez hibás irány. A szakember szerint valójában a szükségesnél nagyobb hatótávért fizetni feleslegesen drága, ráadásul káros lehet a bolygóra nézve.

„Egy nem (teljesen) kihasznált akkumulátort magunkkal cipelni környezeti szempontból nem pozitív dolog.” – mutat rá Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor nemcsak teljesen feltöltve nehéz, hanem lemerült állapotban, és akkor is, amikor alig van kihasználva. „Ha veszel egy 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkező autót, de minden nap csak 65 kilométert teszel meg, majd éjszaka bedugod, az autó akkumulátorkapacitásának 90 százalékát céltalanul hurcolod magaddal.” – érvel Pratt.

A nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor ráadásul nagyon drága is. Pratt úgy véli, ehelyett a kisebb, „megfelelő méretű” akkumulátorokat kellene előnyben részesíteni, amelyek a szépen lassan már szinte mindenütt elérhető töltés lehetőségével közösen harmóniát tudnak teremteni hatótávolság tekintetében. Ez ráadásul lehetővé tenné a könnyebb autók gyártását, amelyek kisebb akkumulátorral is kellően nagy hatótávolságot tudnak biztosítani szélesebb körben. A járművek önvezetésével kapcsolatos álláspontjához hasonlóan a Toyota az elektrifikáció terén is centrista álláspontot képvisel.

„Mindannyian hajlamosak vagyunk a legfrissebb dolgokhoz ragaszkodni, (de) a jövőben más típusú járművekkel is találkozhatunk majd.” – ígéri Pratt. A Toyota ugyanis Pratt elmondása szerint azokra amberekre is gondol, akik számára nem áll rendelkezésre megfelelő töltési infrastruktúra, vagy kitartanak meglévő autójuk mellett a következő 12 évben, vagy akár tovább is. Jelenleg Kínán, Nyugat-Európán és Japánon kívül a világ nagy részén szükség lenne egyszerű töltési lehetőségek kialakítására, nem is beszélve az Egyesült Államok jelentős részéről.

A Toyota eladásainak nagy részét még akkor is a belső égésű motor és az elektromos meghajtás kombinációját jelentő hibrid elektromos autók teszik majd ki, amikor eléri a közelmúltban kitűzött célját, azaz 2030-ra évi 3,5 millió zéró emissziós akkumulátoros elektromos autót ad el. Az európai, amerikai és kínai Lexus eladásoknak ugyanakkor addigra már 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos járművek.

A Toyota kutatóintézet Szilícium-völgyben található központjának fő tevékenységi köre a robotika, a Toyota pedig nem csupán autógyártóként hanem e területen is az élvonalbeli vállalatok között van, épp úgy mint a mesterséges intelligencia fejlesztése területén, ez a három terület pedig az önvezető autók fontos előfeltétele. Pratt úgy gondolja, hogy a robotika és a mesterséges intelligencia egyre inkább összeolvad majd a vállalat önvezetésről alkotott kettős elképzelésével, mely a Guardian vezetői segédrendszerekből és a Chauffeur tisztán önvezető projektekből áll össze. Hosszú távon ez az összeolvadás újabb pozitív folyamatokat indíthat el: a vezetői asszisztensek kellően csökkenthetik a balesetek számát ahhoz, hogy az autókat a teljes biztonság megőrzése mellett könnyebbé tudják tenni, ami pedig hozzájárul majd bármelyik elektrifikációs stratégia sikeréhez.

Gill Pratt és a CNET-es Brian Cooley beszélgetése az alábbi linken található videóban tekinthető meg: Toyota’s chief scientist explains why maximum EV range isn’t necessarily the best idea – Roadshow

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/