Nincs ennél gyorsabb utcai Lotus
Az Evora 400 és Evora Sport 410 után a Lotus megépítette az Evora GT430-at, az eddigi legerősebb és leggyorsabb közúton használható autóját. A GT430 fejlett aerodinamikájának köszönhetően nemcsak egyenesekben, hanem kanyarokban is szélvész gyors, új mércét állít a könnyű sportautók mezőnyében. Összesen 60 darabot készítenek belőle.
A GT430 jelenti a csúcsot a Lotusnál, valószínűleg nem lesz már nála könnyebb és agilisabb Evora modellje a brit márkának. A már eleve rendkívül könnyű Evora Sport 410-hez képest még 26 kilóval kevesebbet nyom a mérlegen (száraz tömege 1258, menetkész tömege 1299 kilogramm).
Teljes egészében szénszálas műanyag a karosszériája. Karbon első és hátsó lökhárítót, első splittert, front motorháztetőt, tetőt és hátsó szárnyat kapott, de hátsó sárvédői és gépteteje is szénszálból készültek. A módosított aerodinamikának köszönhetően az Evora GT430 250 kilónyi leszorítóerőt generál a 305 km/órás csúcssebességnél.
A mechanikus tapadásért elöl 245/35/19, hátul 295/30/20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok felelnek. Ultra-könnyű, kovácsolt alumínium felnikre feszítették őket, amelyek az ugyancsak alumínium szerkezetű AP Racing fékrendszerrel együtt komolyan csökkentik a rugózatlan tömeget. A kocsiba a Lotus által finomhangolt Öhlins TTX gátlókat szereltek, 20-lépcsőben állítható húzó és nyomófokozattal. A rugókat az Eibach gyártotta. A professzionális felfüggesztés ráadásul 10 kilóval könnyebb, mint az Evora Sport 410-é.
A rendkívül pontosan irányítható, kiemelkedően jól tapadó Evora GT430 1 perc 25,8 másodperc alatt futja a hetheli tesztpálya körét, így olyan gyors, mint az extrém Lotus 3-Eleven. Az ülések mögött az ismert 3,5 literes V6-os, Edelbrock kompresszorral izmosított aggregát dohog, amelyet picit átmasszíroztak, így a teljesítménye 430 lóerőre, a forgatónyomatéka pedig 440 Nm-re nőtt. Ezen kívül a GT430 kipufogógázait immár titánium rendszer ereszti a szabadba, ami nemcsak, hogy 10 kilót faragott az össztömegből, de már messziről felhívja a figyelmet a Lotusra.
Az Evora GT430 3,8 másodperc alatt katapultál százra, kevesebb, mint 8 másodperc alatt éri el a 160 km/órás tempót, a vége pedig 305 km/óránál van. Erejét hatfokozatú manuális váltón, egytömegű lendkeréken és Torsen-típusú korlátozottan önzáró differenciálművön keresztül adja át a hátsó kerekeknek. A dinamikus menetstabilizáló rendszernek négy üzemmódja van (Drive, Sport, Race és Off), de most első ízben a kipörgésgátló is több fokozatban állítható. A rendszer 1, 3, 6, 9 vagy 12 százalékos csúszást engedélyez.
Az Evora GT430 kabinja vezetésre csábít. Az Alcantara sportkormány, a karbonvázas kagylóülések, a karbon ajtópanelek és a szénszálas szerkezetű műszerfal az alapfelszereltség részei. Plusz pénzért egyedi kárpitozású Sparco sportülések is kérhetők négypontos övekkel.
Az új Lotus Evora GT430 már megrendelhető, alapára 112 500 font, illetve 151 ezer euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)