/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nyáron érkezik az új Opel Vivaro

2019. január 24. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Rajtra kész az Opel Vivaro harmadik nemzedéke. Az új Vivaro bármilyen feladatkörben felülmúlja elődjét, hiszen ügyesen meghatározott méreteivel és számos műszaki innovációjával teszi komfortosabbá az autózást, és könnyebbé a dolgos mindennapokat. Az új Vivaro tavasztól rendelhető meg és késő nyáron kerül a márkakereskedésekbe.

Az új Opel Vivaro új generációs platformon kínál testre szabott ajánlatokat: készül zárt furgon, akár hatszemélyes duplafülkés, valamint fülkés alváz és kombi változatban, ezen kívül először kapható kettő helyett háromféle hosszúsággal (4,60, 4,95 és 5,30 méter). A maximum 6,6 köbméteres rakterében akár 1400 kilogramm hasznos terhet vihet el – 200-zal többet az eddiginél. Vontatóként is erősödött az új Vivaro: az utánfutó 2500 kilós lehet, fél tonnával nehezebb, mint korábban. A legtöbb variánsa 1,90 méter magas, így behajthat mélygarázsokba, bevásárlóközpontokba, hogy az üzlethez közel rakodhasson.

Biztos előrejutásról – sárban, homokon, havon egyaránt – az adaptív IntelliGrip kipörgésgátló gondoskodik, durvább terepakadályokon pedig a szabad magasságot megemelő és a jármű alját védelmező speciális csomag segíti át a Vivaro pilótáját. Ráadásul mindjárt a Vivaro piaci bevezetésekor lesz 4×4-es változat, a terepezésre szakosodott Dangel közreműködésével.

Az új Vivaróval következetesen folytatja az Opel a PACE!-tervet, amely szerint növekvő, nagy értékesítési volumenű szegmensekbe invesztál. Gazdaságos áruszállítójának portfólióját már 2020-ban kiegészíti egy következő generációs, tisztán elektromos hajtású, akkumulátoros változat, tehát a könnyű haszonjárműveit is villamosítja a villámos márka.

A PSA csoport piacvezető az európai könnyű haszonjármű szegmensben. Ebből profitál az Opel is, hiszen a közös platformnak köszönhetően először készül az új Vivaro háromféle hosszúságban. A különösen kompakt, 4,60 méteres rövid változat kitölti a hézagot a Combo és a Vivaro kategóriája között, és mindössze 11,3 méternyi fordulókörének köszönhetően szűk helyeken is ügyesen mozog. Már ennek a kivitelnek a raktérfogata is 4,6 köbméter, amely a praktikus FlexCargo átrakónyílással 5,1-re növelhető, miközben hosszú tárgyakból 2,16 helyett 3,32 métereset lehet berakni.

Az opcionális FlexCargo valamennyi egyéb Vivaro-variánsban is 0,5 köbméteres, illetve 1,16 méteres javulást hoz. A 4,95 méteres járműbe maximum 5,8 köbméter pakolható, az 5,30-asba akár 6,6 is. Létra, lécek, csövek 3,67 illetve 4,02 méteres hosszúságig tolhatók be az új Vivaróba. A vezető és kísérője a fülke sokféle rakodóhelyére teheti úti holmiját. Az első-középső ülés támlájából pedig tároló hajtható ki, és szolgálhat asztalkaként. Például a csomagfutár kitöltheti a szállítólevelet, vagy dolgozhat a laptopján.

A praktikus komfort már a beszállás előtt is érezhető. Ha csomagot vagy munkaeszközöket rakna be a sofőr az oldalsó tolóajtón, semmit sem kell letennie a földre, hiszen elegendő egy láblendítés a jármű farának megfelelő oldalánál, és már nyílik is az automatikus ajtó – ilyet most először kínál a Vivaro.

A mintaszerű, sokféleképpen – részben elektromosan – állítható üléseknek, a derék- és kartámasznak, a vezető felé forduló cockpit egyszerű kezelhetőségének köszönhetően olyan az érzés, mint egy személyautóban. Ugyanez áll a biztonságra is, amit a sokféle, és a járműkategóriában rendkívüli asszisztens rendszer fokoz, például a szegmensben páratlan vetített kijelzés. Ehhez frontkamera- és radaralapú rendszerek járulnak: sávasszisztens; jelzőtábla-felismerés; elfáradásra figyelmeztetés, intelligens sebesség-asszisztens, figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre és vészfék-asszisztens. A tolatókamera képe a belső tükörben vagy hétcolos monitoron jelenik meg.

A nagy érintőképernyő jár a Multimedia és a Multimedia Navi Pro infotainment rendszerekhez. Mindkettő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis. A Multimedia Navi Pro háromdimenziós Európa térképen, áttekinthetően mutatja a legjobb útvonalat.

Az új Opel Vivaro hatékonyságához és komfortjához hozzájárul a modern hajtómű-portfólió kis súrlódású sebességváltója, illetve a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatája. Számít az üzemköltséget még jobban leszorítóan hosszú, 50 000 kilométert elérő szervizperiódus is. Mindent egybevetve a Vivaro új generációja különösen gazdaságos versenyzőnek számít a könnyű haszonjárművek piacán.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/