Nyitott kerekes retró versenyautó az Infinititől
címkék: elektromos, infiniti, leaf, pebble beach, prototype 9, villanymotor
A múlt héten már mutattunk ízelítő fotókat az Infiniti rendhagyó koncepcióautójáról, amelyet gyári alkalmazottak két kezi munkával készítettek nagy szenvedéllyel. A háború előtti versenyautók által inspirált Prototype 9-et most leleplezték, és kiderült, hogy elektromos hajtáslánc van benne, mégpedig az új Nissan Leafé.
Az Infiniti szakemberei eljátszottak a gondolattal, hogy milyen is lenne valahol vidéken, egy fészerben rábukkanni egy 40-es évekbeli versenyautóra, s elképzelték, hogyan is nézett volna ki. A korra jellemző, szabadon álló, fűzött kerekes, hosszú orrú, áramvonalas együléses autó, melynek szépségét éppen az egyszerűsége adja. A gondolatokat tettek követték, rajzok születtek, majd egyre többen kapcsolódtak be a projektbe, s elkészült a kocsi agyagmodellje. Végül testet öltött a retró Infiniti roadster, melyet hétvégén, a Pebble Beach Concours d’Elegance seregszemlén lehetett először megcsodálni.
A Prototype 9-et gyári alkalmazottak egy lelkes és hozzáértő csapata hozta össze. Tradicionális karosszáló módszerekkel dolgoztak, a fémet kézzel formázták, a felniket kézzel fűzték. A jármű acél létravázra épül és acél karosszériapaneleket hord, amelyeket kézzel kalapáltak formára. Sima, aerodinamikus felületek, hosszú motorház és rövid túlnyúlások, továbbá szabadon álló kerekek jellemzik a kocsit. A 19 hüvelykes fűzött kerekek központi csavarosak és korhű versenygumikat feszítettek rájuk.
A nyitott, együléses kabin is egyéni elgondolás szerint, kézi munkával készült, s munkahely révén csakis a legszükségesebb dolgokat tartalmazza. Az ülés fekete bőrkárpitozást kapott, a körműszereket pedig a kormány közepébe rendezték – csak a karima forog.
A projekt előrehaladtával szóba került az erőforrás kérdése, a mérnökök pedig arra jutottak, hogy elektromos meghajtó rendszert szerelnek az autóba. A Prototype 9-ben új generációs villanymotor és 30 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor dolgozik, amelyet hamarosan az új generációs Leafben is üdvözölhetünk. A villanymotor 148 lóerőt és 320 Nm nyomatékot mozgósít, melyet a hátsó kerekeknek ad át egy egyfokozatú váltóművön keresztül. A mindössze 890 kilogramm tömegű Prototype 9 5,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, a végsebessége pedig 170 km/óra. Működési periódusa versenykörülmények között 20 perc.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)