Nyújtott 3-as BMW Kínának
A Pekingi Autószalonra (április 27. – május 2.) gőzerővel készül a BMW. Az M6 Coupe és 6-os Gran Coupe mellett az új X3 xDrive28i, a BMW X6, valamint az új 3-as sorozat kínai premierjét is itt ünnepli a bajor gyártó. A középkategóriás BMW exkluzív, hosszított kivitelben is bemutatkozik Pekingben.
Kína tavaly már a BMW harmadik legnagyobb piaca volt, így érthető, hogy a piaci igények minél jobb lefedése érdekében időről-időre helyi modellekkel áll elő a bajor gyártó. A prémium autókra olyan mértékben nő a kereslet a hatalmas országban, hogy az európai gyártók alig tudják kielégíteni a keresletet. Így hamarosan a hosszú tengelytávú 5-ös limuzin mellett az új, hosszú tengelytávú 3-as limuzin is Shenyangban, a Tiexi üzemben fog készülni, de a BMW DesignWorksUSA is stúdiót szándékozik nyitni Pekingben.
A normál tengelytávú F30-as 3-as BMW globális modell, ám a kifejezetten a kínai vásárlók igényeire szabott nyújtott tengelytávú változat csak Kínában érhető el. A nyújtott 3-as hossza és tengelytávja 11 centiméterrel haladja meg a normál kivitelét (4734 és 2920 mm), így jelentősen bővebb, 9 centiméterrel nagyobb hátsó lábteret kínál. A távirányítóval nyitható csomagtartó 480 literes, s az ülések lehajtásával bővíthető.
Első osztályú anyagminőség és kidolgozás jellemzi a hosszú tengelytávú 3-as BMW-t, akárcsak a normál változatot. A belső tér luxushangulatot áraszt, főleg a Luxury Line kiegészítő felszereltség esetén: finom bőrkárpit, elegáns krómbetétek és nemes diófa berakások teremtenek fényűző atmoszférát. A hátsó könyöktámaszba pohártartókat építettek, a tetőkárpitból piperetükrök hajthatók ki, emellett olvasólámpák és hamutartók szolgálják a hátsó utasok kényelmét. Beépítettek egy első utasülést szabályozó gombot, választható színű környezetvilágítást és elektromosan felhúzható napvédő rolókat is. A kütyük listájára felkerült a környezeti kamerarendszer, a Heap-Up Display, a parkolókamera, az automatikus parkolást segítő rendszer és az okostelefon modul (Apps opció) is.
A hosszú tengelytávú 3-as háromféle változatban kerül piacra, a vásárlók három benzinmotor közül választhatnak. Az alapmodell a 320Li, melyet a 328Li, valamint a 335Li követ. Az erőforrások mindegyikében twin scroll turbótöltő, direkt befecskendezés, Valvetronic változó szelepvezérlés, továbbá dupla Vanos változó vezérműtengely-állítás található meg.
A 320 és 328Li négy, míg a 335Li hathengeres turbómotort kapott. A 320Li hajtóműve 184 lóerőt ad le és 270 Nm nyomatékot mozgósít, teljesítménye bőven elegendő a lendületes haladáshoz. 7,9 szekundum alatt gyorsít százra. A 328Li-ben az új fejlesztésű, 245 lovas 2 literes erőforrás dolgozik, ami már 1250-es fordulatszámtól rendelkezésre bocsájtja 350 Nm-es nyomatékát. A nulla-százas sprint itt csupán 6,3 másodpercig tart, ami remek eredmény. Sportautós menetteljesítményekre képes a 335Li csúcsmodell is, aminek 3 literes sorhatos, duplaturbós erőforrása 306 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szolgáltat (már 1200 ford./perctől). A hosszú tengelytávú 335Li 5,7 másodperc alatt sprintel százra és átlagosan 8,3 litert fogyaszt. A BMW később összkerékhajtású változatot is kínálni fog ebből a modellből. Az erőforrásokhoz nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)