/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Olcsóbb lehet a forinthitel

2014. február 05. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A folyamatosan csökkenő alapkamat és a bankok által a devizaalapú konstrukciók esetében alkalmazott átváltási költség miatt ma már előnyösebbek lehetnek a forintalapú autóhitelek – hívja fel a figyelmet az Autóhitel Alkusz Zrt. A vezető gépjárműhitel tanácsadó alkuszcég szerint a forinthitelek esetében az elmúlt években megszokott átlagosan 15-18%-os ügyleti kamat helyett, mostanában már 7-8% körüli kamattal is találhatunk autófinanszírozást.

A százezernél is több, jellemzően bebukott hitel miatt visszavett gépjármű ellenére még mindig nem elég körültekintőek az autót hitelből vásárlók Magyarországon – állítja az Autóhitel Alkusz Zrt. A több pénzintézet ajánlatait megversenyeztető cégnél azt tapasztalják, hogy a nagyobb értékű autók esetében még mindig sok érdeklődő keresi a látszólag alacsonyabb kamattal kínált, de a lehetséges árfolyamváltozások miatt eleve kockázatosabb euró alapú finanszírozási formát. Ennek oka, hogy a havi törlesztőrészlet első pillantásra kisebbnek tűnik, mivel az ügyfelek nem számolnak a bank deviza vételi és eladási árfolyamai között megjelenő, átlagosan 4%-os különbséggel.

„Ezt a többletköltséget akkor is ki kell fizetni, ha a futamidő alatt az árfolyam semmilyen irányban sem változna. Ezért a jelenlegi alacsony forintkamatok mellett általában már csak annak éri meg devizaalapú konstrukcióhoz folyamodnia, aki kimondottan a számára kedvező irányú árfolyamváltozásra spekulál” – hívja fel a figyelmet Orbán Imre, az Autóhitel Alkusz Zrt. vezérigazgatója.

Az átlagosan 4%-os többletköltség, a magyar piacon jellemző 2 millió forint értékű finanszírozás mellett, mintegy 80 ezer forintos pluszkiadást jelent, melyről a szerződés megkötésekor általában semmilyen tájékoztatást sem kapnak a hitelfelvevők. Ezzel ugyanis sokszor még a hitelszerződést aláírató hitelügyintéző sincs tisztában.

Orbán Imre rámutatott: a finanszírozók a hitelajánlat és a hitelszerződés törlesztőrészletében nem kötelesek megjeleníteni a konverziós költséget. A teljes hiteldíj mutatóban (THM) ugyan kötelesek megjeleníteni ezt a díjat, azonban a THM feltüntetése csak a magánszemélyek által felvett hitelkonstrukciók esetén kötelező. A kereskedések többsége azonban a magánszemélyek számára általában kedvezőtlenebb lízing konstrukciót kínálja, ahol a finanszírozói ajánlatban csak az ügyleti kamatot jelenítik meg, ahogyan a céges ügyfelek lízingszerződéseinél is csak ezt kötelező feltüntetni.

A vezérigazgató úgy véli, hogy ma már a kamatkörnyezet sem szól a devizaalapú finanszírozás mellett, hiszen forintalapon akár már 7-8%-os ügyleti kamattal is hozzájuthatunk egy kedvező autóhitelhez, ha az autókereskedés helyett egy alkusznál intézzük a finanszírozást. „A jegybanki alapkamat fokozatos csökkentése miatt sohasem látott mélységbe kerültek a biztonságos, forintalapú autóhitelek kamatai” – tette hozzá a szakember.

Orbán Imre szerint rengeteg pénzt és utólagos kellemetlenséget lehet megspórolni azzal, ha szakértői segítséggel először finanszírozást keresünk és csak utána autót. Nyugat-Európában ma már az autófinanszírozási szerződések egyharmadát az ügyfelek érdekeit képviselő alkuszcégekre bízzák, amelyek ugyanazt a funkciót látják el a hitelpiacon, mint a biztosítási piacon a biztosítási alkuszok: az ügyfelek érdekében megversenyeztetik a szolgáltatókat. Az alkuszok – szemben az ügynökökkel – kizárólag a vásárlók érdekeit tartják szem előtt. Mivel nem kapnak jutalékot a banktól, ezért egyik finanszírozó ajánlatait sem részesítik előnyben. Csak az számít, hogy melyik bank adja a legkedvezőbb ajánlatot – magyarázza az Autóhitel Alkusz szakembere.

„Ügyfeleink egyre több olyan autóhitel és autólízing ajánlatot kapnak az autókereskedésekben, ahol az általunk kínált konstrukcióhoz képest akár 1-1,2 millió forinttal is több kamatot kéne visszafizetniük. Autóvásárlás előtt tehát továbbra is érdemes alkusz bevonásával megversenyeztetni a bankokat, mert még azonos bank, azonos konstrukciója esetén is havi 10-15 ezer forintos különbségek lehetnek a törlesztőrészletekben – annak függvényében, hogy hol kapta az ügyfél az ajánlatot” – figyelmeztet Orbán Imre.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/