Öntöltő hibrid modellel bővül a Ford Kuga kínálata
A Ford tovább bővíti az új Kuga villamosított kínálatát. Az új tag a Kuga Hybrid, egy benzines-elektromos hajtásláncú modell, amely akár 1000 kilométert is képes megtenni két tankolás között, miközben az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni. A Kuga Hybrid mellett a modell kínálatában megtalálható még a Kuga Plug-In Hybrid és az EcoBlue Hybrid 48 voltos lágy hibrid változat, illetve a hagyományos benzin- és dízelmotorok is.
A Kuga Hybrid teljes csendben indul el, hiszen álló helyzetből az elektromotor kezdi gyorsítani az autót. A full hibrid hajtás ugyanakkor normál helyzetekben is átkapcsol időnként a tisztán elektromos meghajtásra, ezzel is meghosszabbítva a hatótávolságot. Az, hogy egy tankolással akár 1000 kilométert is képes megtenni, a dízelmotoros autók versenyképes alternatívájává avatja a Kuga Hybridet. A modell legalacsonyabb fogyasztása 5,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km a WLTP-szabvány szerint, vagyis az 54 literes üzemanyagtartállyal a Kuga Hybrid 30 százalékkal messzebbre jut, mint a Kuga Plug-In Hybrid, ami viszont nagyobb elektromos hatótávolságot kínál (WLTP: 56 km).
Mivel az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni, a Kuga Hybrid vonzó lehetőséget jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik szeretnének elektromos hajtással autózni, de nehezen tudnák megoldani a kábeles töltést otthon vagy a munkahelyükön. Ugyanakkor az autó azok számára is izgalmas ajánlat, akik ugyanúgy vágynak az elektromobilitás előnyeire, mint az összkerékhajtás biztonságára.
A kipufogógáz-hőcserélő rendszernek köszönhetően a belsőégésű motor hamarabb éri el a hatékony üzemi hőmérsékletet, így a Kuga Hybrid a téli reggeleken a hidegindítás után hamarabb kapcsolhat át tisztán elektromos hajtásra, és az utastér is gyorsabban melegszik fel. Az elsőkerék-hajtású változattal akár 1600 kilogrammos utánfutó is vontatható. A 60 cellás, 1,1 kWh teljesítményű akkumulátor kis helyet foglal, így a csomagtér bővítve 1481 literes.
A fronthajtású Kuga Hybrid 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A Normal és Sport üzemmódokban aktiválódó szimulált fokozatváltás funkció automatikusan szabályozza a benzinmotor fordulatszámát, amikor a jármű sebessége változik, ezzel is mérsékelve a “gumiszalag-hatást”, ami gyakran tapasztalható a fokozatmentes sebességváltóknál.
A Kuga Hybridhez bizonyos piacokon az intelligens összkerékhajtás is megrendelhető; a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek tapadását, és szabályozza az első és hátsó tengelyekre jutó vonóerőt, hogy javítsa az autó útfogását. Ha az időjárási- és útviszonyok megfelelőek, a szétkapcsoló funkció automatikusan elsőkerék-hajtásra vált. Mind a fronthajtású, mind a négykerék-hajtású változat 190 lóerős.
A Kuga Hybrid különféle modellváltozatai (Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X és Vignale) a vezetéssegítő és kényelmi technológiák átfogó kínálatát biztosítják. A vezeték nélküli telefontöltő alapáras, és a felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 szórakoztató rendszer és a prémium B&O hifi.
A nyugodt és biztonságos autózást egy sor vezetéssegítő technológia támogatja, többek közt a Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a közlekedési tábla felismerés és a sávközép funkció. Az aktív parkolóasszisztens segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd egyetlen gombnyomásra automatikusan elvégzi a parkolást. A Kugában mutatkozik be az új holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer és a kereszteződés asszisztens, ami figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket, és automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor a kanyarodó Ford keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)