A leggyorsabb Jaguar: 363 km/óra
Az XFR prototípuson a motortuning mellett csak a kötelező módosításokat végezték el, melyek a légellenállást és a biztonságot érintették.
A Bonneville-i sóstó kiszáradt medrében egy szériaközeli Jaguar XFR modellel megdöntötték a márka eddigi sebességrekordját, melyet 1992-ben egy XJ220 sportkocsival állítottak be (349,188 km/óra). Az új rekord 363,188 km/óra, melyet egy feltuningolt, de nem átépített motoros XFR prototípussal értek el. A kocsit a Jaguar új 5 literes feltöltött V8-as aggregátja hajtotta, melynek csupán szívó- és kipufogóoldalát nyitották meg, valamint emelték a kompresszor töltőnyomását és átprogramozták a vezérlést. A belső motoralkatrészekhez nem nyúltak, sőt, a rekorder autó hatfokozatú automata váltóművét is – az áttételekkel együtt – meghagyták szériaállapotában.
Az XFR prototípuson az említett motortuning mellett csak a kötelező módosításokat végezték el, melyek a légellenállást és a biztonságot érintették. Persze azért a kormányzáson, az útfogáson és a fékteljesítményen is javítottak, de csakis Jaguar technológiákat használtak (pl. adaptív futómű és elektronikus differenciálmű). A kocsi volánja mögött Paul Gentilozzi ült, a Rocketsports Racing tulajdonosa, aki 2001 és 2006 között az amerikai Trans Am versenysorozatban ötször vitte győzelemre Jaguar XKR versenyautóját.