Óriásvesékkel debütált a BMW 4-es kupé
Az új BMW 4-es Coupé látványosan egyedibb karakter lett, mint elődmodellje, és így már messziről megkülönböztethető az új BMW 3-as limuzintól. És más új BMW modellektől is, hiszen azok hagyományos hűtőráccsal rendelkeznek. Merészet lépett a BMW az új 4-es kupéval, amelyet vagy befogad a közönség, vagy elutasít majd. Ahhoz persze nem férhet kétség, hogy az új kupé remek autó.
Az új BMW 4-es Coupé a márka kétajtós modelljeinek jellegzetes stílusjegyeit és a BMW új formanyelvének összetéveszthetetlen vonásait helyezi a figyelem középpontjába. A néhány éles törésvonal és a karosszéria nagyméretű, letisztult felületei együttesen minden szögből a vezetés hamisítatlan élményét hirdetik.
Az újdonság dinamikusan elnyújtott karosszériaarányai az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt külső méretekben gyökereznek. A karosszéria 128 milliméterrel immár 4 768 milliméter hosszúra, illetve 27 milliméterrel immár 1 852 milliméter szélesre nőtt, miközben a tengelyek közötti távolság 41 milliméterrel nagyobb, 2 851 milliméter. Az új BMW 4-es Coupé magassága eközben mindössze 6 milliméterrel nőtt – immár 1 383 milliméter –, amely az új BMW 3-as limuzinhoz képest 57 milliméterrel alacsonyabb magasságot jelent. Az első és a hátsó tengely nyomtávjai ugyancsak nőttek az elődmodellhez képest: az első tengely 28 millimétert, a hátsó tengely pedig 18 millimétert, amelyek egyaránt 23 milliméterrel szélesebbek, mint az új BMW 3-as limuzin esetében.
Az új BMW 4-es Coupé frontrészének kialakítása a modell egyediségét hangsúlyozza. A BMW legendás, vese alakú hűtőrács-párját a tervezők ezúttal függőleges irányban rajzolták meg, enyhén előre döntött szögben, szinte az első lökhárító aljáig nyújtva. A bennük alkalmazott hálómintás rácsozás korábban kizárólag a BMW M modellek kiváltsága volt. A középpontba állított hűtőrács-pár minden kétséget kizáróan a frontrész meghatározó stílusjegye, a középen összeillesztett oldalpárok pedig elvitathatatlanul modern benyomást is keltenek.
A keskenyre húzott első fényszórók egészen az első kerékjárati ívekig érnek. Az új BMW 4-es Coupé alapfelszereltségként full LED-technológiás első fényszórókat kap, amelyek opcióként BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, adaptív LED-technológiás elemekre cserélhetők. Utóbbi része a kanyarfény és az adaptív kanyarkövető fényszóró is, amely városban és autópályán optimalizált megvilágítási tartománnyal garantálja az úttest szélének tökéletes láthatóságát. 60 km/órás sebesség fölött a lézerfény-technológia akár 550 méterre képes megnövelni a távolsági fényszóró megvilágítási tartományát és képes dinamikusan követni az út vonalvezetését.
Oldalnézetből az új BMW 4-es kupét precízen megrajzolt, egyszerre feszes és elegáns vonalvezetés jellemzi. Elegánsan ereszkedő tetőív, keskeny ablaksáv, rövid túlnyúlások, karcsú oszlopok és keret nélküli ablakokkal megtervezett, hosszan elnyújtott ajtók alkotnak harmonikus egységet. Az újdonság hátsó kialakítását ugyancsak nagyméretű, jellegzetes felületek határozzák meg. A kupé erőteljes kiállását keskenyre húzott, stílusosan sötétített full LED-es hátsó lámpák nyomatékosítják.
Az új BMW 4-es kupé utasterének prémium hangulatát és teljesítmény-központú kialakítását vezetőre összpontosító műszerfal, letisztult felületek és első osztályú anyagok garantálják. A sportülések és az újratervezett, bőrözött sportkormány egyaránt a modell alapfelszereltségének része. A részletesen megtervezett műszerfal- és ajtókárpit-kialakítás, illetve a középkonzol magasra emelt elrendezése mindkét első ülésben körülöleli az utasokat. A digitális műszeregység és a központi kijelző párosa eközben egy nagyméretű kijelző-csoporttá áll össze, az erőforrás indítását és leállítását végző Start/Stop gomb pedig új helyre, a középkonzol vezérlőpaneljére költözött.
A típus-specifikus hátsó üléssorban két teljes értékű ülés kapott helyet, integrált fejtámlákkal, egyedülálló üléskialakítással. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott már az alapfelszereltség részeként, az egyes elemek pedig a csomagtérből egyetlen gombnyomással a padló síkjába dönthetők. A csomagtér térfogata 440 liter. A kocsihoz elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető.
Az újdonság fedélzetén az előző generációhoz képest jelentősebb több vezetést támogató rendszert találunk. A fékező funkcióval dolgozó első ütközésre figyelmeztető rendszer, a visszakormányzó funkcióval dolgozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer az alapfelszereltség része. Az opciós Driving Assistant Professional csomag eközben számos innovációt bevezet, így többek között az aktív navigációval dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztenst, amely a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat. Ugyancsak új funkcióként mutatkozik be az Emergency Lane Assistant is, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót. Az opciós parkolóasszisztens tolatási segédlettel bővül.
A BMW Head-Up kijelző új generációja eközben immár 70 százalékkal nagyobb kivetítési felületen jeleníti meg a vezetéshez szükséges legfontosabb információkat. A 4-es Coupé alapfelszereltségének része a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, amely a BMW iDrive járművezérlő rendszer legkorszerűbb változatát, érintés-érzékeny, 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzőt, fekete keretbe foglalt, 5,1” képernyő-átmérőjű digitális műszeregységet, multimédia- és navigációs rendszert, kettő USB-csatlakozót és fedélzeti WiFi kapcsolatot kínál. A beépített SIM kártya, a 4G LTE kapcsolat és a Connected Professional csomag eközben olyan digitális szolgáltatások használatát teszi lehetővé, mint a BMW TeleServices, az intelligens segélyhívó, a valós idejű forgalmi információk, a távolról vezérelhető szolgáltatások és a Concierge Services.
Az extraként rendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés eközben a 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosát kínálja fel. A teljes mértékben digitális műszeregység elegendő teret biztosít ahhoz, hogy megjelenítse a navigációs rendszer aktuális térképrészletét, a vezetést támogató rendszerek információit és a jármű 360⁰-os környezetét. Az új 4-es Coupé egyik leginnovatívabb újítása a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely rendkívül gyors és precíz útvonaltervezést tesz lehetővé, percre pontosan kiszámított érkezési idővel. Az Apple CarPlay előkészítés mellett az új 4-es Coupéban az Android Auto is elérhető.
Az új M440i xDrive Coupét, valamint a dízelmotorral szerelt modelleket mild-hibrid technológiával felszerelve kínálja a BMW. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia összegyűjti és újrahasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát, nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek ellátására, de a belsőégésű erőforrás terhelésének könnyítésére és a maximális teljesítmény fokozására is. Intenzív gyorsítások közben az indítógenerátor 11 lóerő teljesítmény-többlettel támogatja a belsőégésű erőforrás munkáját, az utazósebességet önállóan, a belsőégésű erőforrást lekapcsolva is képes fenntartani, közreműködésével pedig minden korábbinál kényelmesebben működik a Start-Stop funkció.
A csúcsmodell 374 lóerős teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorja mellett az új 4-es Coupé motorházteteje alá két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás is megrendelhető lesz a modell piaci bevezetésekor. A 420i Coupé meghajtásáról egy 184 lóerős, a 430i Coupé meghajtásáról pedig egy 258 lóerős 2 literes turbómotor gondoskodik. A 420d Coupé és a 420d xDrive Coupé orrába egy 190 lovas négyhengeres dízelmotor kerül. A kétturbós M440d xDrive Coupé 340 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. A BMW most először a 4-es Coupé mindegyik motorváltozatát nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval kínálja.
Az új BMW 4-es Coupé műszaki csúcstechnológiáinak arzenálja kivétel nélkül a vezetés színtiszta élményét hivatott fokozni: a típus-specifikus karosszériaarányok, az optimalizált légellenállás, a megnövelt karosszériamerevség, a 3-as limuzinhoz képest 21 milliméterrel alacsonyabb súlypont, illetve a futómű típus-specifikus ágyazása, geometriája és hangolása. A kimagaslóan agilis vezethetőségét és precíz irányíthatóságot első toronymerevítők és a hátsó tengely segédváza fokozza.
Az alapfelszereltségként kínált futómű és az extraként elérhető M Sport futómű egyaránt a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók típus-specifikus hangolású változatával dolgozik, miközben elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal szerelt adaptív M futómű is választható. Mindkét futóműhöz változó áttételű sportkormány társul. Az opciós M Sport fékrendszer féknyergei eközben kék és vörös színben egyaránt elérhetők.
Az új BMW M440i xDrive Coupé és az új BMW M440d xDrive Coupé alapfelszereltségét 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálmű és 0-100 százalék között változtatható záró funkcióval dolgozó hátsó differenciálmű színesíti. Utóbbi felárért a 430i Coupé és a 430d xDrive Coupé modellhez is elérhető.
Az alapfelszereltség egyik izgalmas alternatívája az M Sport felszereltségi csomag, amely többek között az első lökhárítón extra méretű légbeömlőket, míg a hátsó lökhárítón még sportosabb vonalvezetést visel, M Sport futóművet és 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat kínál, a középkonzol két oldalán pedig térdtámaszok fokozzák az utazás kényelmét. A BMW M modellek sajátjaként érkeznek meg a palettára a Cerium Grey metál karosszéria-kiegészítők, amelyek az M Carbon külső felszereltségi csomag részeként is megrendelhetők.
A BMW történetében most először mutatkozik be az M Sport Pro csomag. A csomagban az M Sport felszereltségi csomag összes tétele megtalálható, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó, hátsó légterelő szárny, sportos utastéri hangzás és Harman Kardon audiorendszer kíséretében. Sőt mi több, az új BMW 4-es Coupé sportosságát már a modell piaci premierjétől kezdve széleskörű BMW M Performance kiegészítők fokozzák.
A BMW 4-es kupé októberben ünnepli piaci premierjét.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)