/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel érkezik az új SsangYong Rexton

2017. augusztus 16. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Leleplezték az új SsangYong Rextont, amely frissebb, stílusosabb megjelenést, áttervezett, minőségileg feljavított belteret, rengeteg új biztonsági és kényelmi berendezést, továbbá átfésült 2,2 literes turbódízel motort kapott. De a koreai terepjáró főbb értékei továbbra is a hatalmas, hétszemélyes utastér, a kifinomult összkerékhajtás és a vonzó ár.

Az új Rexton a tavalyi Párizsi Autószalonon kiállított LIV-2 koncepcióautó alapján nyerte el a formáját. Testes jármű, 4850 mm hosszú, 1960 mm széles, 1825 mm magas, tengelytávja pedig 2865 mm-es. Nemcsak nagy, hanem igen masszív is, ugyanis létravázas konstrukciójú, s nagy arányban tartalmaz ultra-nagy szilárdságú acélelemeket.

Az új Rexton elődjénél jóval modernebb megjelenésű, cizelláltabb formákkal, előkelőbb összhatással. Több a króm, formázott a motorháztető és a sárvédők, a kerekek pedig nagyobbak lettek. Szépek a részletek, a hűtőrács króm motívuma például egy kitárt szárnyú madárra hasonlít, a fényszórók pedig összeérnek vele. A teljes frontrészt egyébként az aktuális SsangYong modellekéhez igazították. Az első fényszórók immár vetítőlencsés kivitelűek, s magukban foglalják a nappali világítást, a ködlámpát és az irányjelzőt is. A ködlámpa is LED-es és kanyarba befordulós. A hátsó fényforrások ugyancsak diódásak. A könnyűfém felnik kínálata vadonatúj, 17, 18 vagy 20 hüvelykes garnitúra is rendelhető.

Az utastér nívósabb, előkelőbb és általában véve sokkal szebb lett. Akár steppelt nappabőr ülések, keresztvarrásos ajtó- és műszerfalbetétek, továbbá valódi fa dekorációk is elérhetők – a SsangYong nagyot lépett előre. A sofőrülés 8, az anyósülés 6 irányban elektromosan állítható (ELX & Ultimate), memóriával rendelkezik, valamint fűthető és szellőztethető (Ultimate). Konnektivitás tekintetében is fejlődött az autó: az infotainment rendszer tudja a DAB rádiót, kompatibilis az Apple CarPlay és Google Android Auto szabványokkal. Az információk és a 360 fokos kamerarendszer képe 8 vagy 9,2 colos HD érintőképernyőn jelennek meg. A főműszerek közé 7 colos LCD információs kijelzőt telepítettek, ami szintén újdonság.

A biztonsági és vezetői asszisztens rendszerek körét is kibővítették, a 9 légzsák mellett már van aktív borulásgátló rendszer, ütközésre figyelmeztető rendszer, autonóm vészfékező rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető, távolsági fényasszisztens és táblafelsimerő. Az Ultimate csúcsfelszereltségű modellbe négy kamerát, holttér-figyelőt és mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszert is építenek.

A Rexton elődjéhez hasonlóan 5 vagy 7 üléssel konfigurálható, a második és harmadik sorban lehajtható üléstámlákkal. Az ötüléses kivitel 820 literes csomagteret kínál, de a támlák síkba döntésével bődületes, 1977 literes raktér alakítható ki.

Az új Rextont is a jól bevált, házon belül fejlesztett, 2,2 literes négyhengeres turbódízel motor hajtja, amely 181 lóerőt és 420 Nm nyomatékot fejt ki. Ha hatfokozatú kézi váltót társítanak az erőforráshoz, a maximális nyomaték 400 Nm, melyet az 1400-2800-as fordulatszám-tartományban bocsájt rendelkezésre. Az opcióként rendelhető Mercedes-Benz 7-gangos automataváltó 20 Nm-rel nagyobb, de szűkebb tartományban mozgósított nyomatékot jelent (1600-2600 ford./perc). A végsebesség mindegyik változat esetében 185 km/óra, a fogyasztás pedig 8 liter körül alakul.

A Rexton összkerékhajtású, ám üzemanyag-takarékossági okokból nem állandóan hajtott mind a négy kerék. Normális esetben csak a hátsók kapnak nyomatékot, az elsőket elektronikusan lehet bevonni a hajtásba. Természetesen felező áttétel is van, akárcsak hegymeneti elindulást segítő és lejtmenet vezérlő rendszer. A Rexton ideális vontatójármű, akár 3,5 tonnás fékezett utánfutó is rákapcsolható.

Az új SsangYong Rexton értékesítése Európa-szerte októberben indul, EX, ELX és Ultimate felszereltséggel, egyféle motorral. Indulóára 27 500 font, így tipikusan 10 százalékkal olcsóbb, mint főbb vetélytársai.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/