Ősszel érkezik az új SsangYong Rexton
Leleplezték az új SsangYong Rextont, amely frissebb, stílusosabb megjelenést, áttervezett, minőségileg feljavított belteret, rengeteg új biztonsági és kényelmi berendezést, továbbá átfésült 2,2 literes turbódízel motort kapott. De a koreai terepjáró főbb értékei továbbra is a hatalmas, hétszemélyes utastér, a kifinomult összkerékhajtás és a vonzó ár.
Az új Rexton a tavalyi Párizsi Autószalonon kiállított LIV-2 koncepcióautó alapján nyerte el a formáját. Testes jármű, 4850 mm hosszú, 1960 mm széles, 1825 mm magas, tengelytávja pedig 2865 mm-es. Nemcsak nagy, hanem igen masszív is, ugyanis létravázas konstrukciójú, s nagy arányban tartalmaz ultra-nagy szilárdságú acélelemeket.
Az új Rexton elődjénél jóval modernebb megjelenésű, cizelláltabb formákkal, előkelőbb összhatással. Több a króm, formázott a motorháztető és a sárvédők, a kerekek pedig nagyobbak lettek. Szépek a részletek, a hűtőrács króm motívuma például egy kitárt szárnyú madárra hasonlít, a fényszórók pedig összeérnek vele. A teljes frontrészt egyébként az aktuális SsangYong modellekéhez igazították. Az első fényszórók immár vetítőlencsés kivitelűek, s magukban foglalják a nappali világítást, a ködlámpát és az irányjelzőt is. A ködlámpa is LED-es és kanyarba befordulós. A hátsó fényforrások ugyancsak diódásak. A könnyűfém felnik kínálata vadonatúj, 17, 18 vagy 20 hüvelykes garnitúra is rendelhető.
Az utastér nívósabb, előkelőbb és általában véve sokkal szebb lett. Akár steppelt nappabőr ülések, keresztvarrásos ajtó- és műszerfalbetétek, továbbá valódi fa dekorációk is elérhetők – a SsangYong nagyot lépett előre. A sofőrülés 8, az anyósülés 6 irányban elektromosan állítható (ELX & Ultimate), memóriával rendelkezik, valamint fűthető és szellőztethető (Ultimate). Konnektivitás tekintetében is fejlődött az autó: az infotainment rendszer tudja a DAB rádiót, kompatibilis az Apple CarPlay és Google Android Auto szabványokkal. Az információk és a 360 fokos kamerarendszer képe 8 vagy 9,2 colos HD érintőképernyőn jelennek meg. A főműszerek közé 7 colos LCD információs kijelzőt telepítettek, ami szintén újdonság.
A biztonsági és vezetői asszisztens rendszerek körét is kibővítették, a 9 légzsák mellett már van aktív borulásgátló rendszer, ütközésre figyelmeztető rendszer, autonóm vészfékező rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető, távolsági fényasszisztens és táblafelsimerő. Az Ultimate csúcsfelszereltségű modellbe négy kamerát, holttér-figyelőt és mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszert is építenek.
A Rexton elődjéhez hasonlóan 5 vagy 7 üléssel konfigurálható, a második és harmadik sorban lehajtható üléstámlákkal. Az ötüléses kivitel 820 literes csomagteret kínál, de a támlák síkba döntésével bődületes, 1977 literes raktér alakítható ki.
Az új Rextont is a jól bevált, házon belül fejlesztett, 2,2 literes négyhengeres turbódízel motor hajtja, amely 181 lóerőt és 420 Nm nyomatékot fejt ki. Ha hatfokozatú kézi váltót társítanak az erőforráshoz, a maximális nyomaték 400 Nm, melyet az 1400-2800-as fordulatszám-tartományban bocsájt rendelkezésre. Az opcióként rendelhető Mercedes-Benz 7-gangos automataváltó 20 Nm-rel nagyobb, de szűkebb tartományban mozgósított nyomatékot jelent (1600-2600 ford./perc). A végsebesség mindegyik változat esetében 185 km/óra, a fogyasztás pedig 8 liter körül alakul.
A Rexton összkerékhajtású, ám üzemanyag-takarékossági okokból nem állandóan hajtott mind a négy kerék. Normális esetben csak a hátsók kapnak nyomatékot, az elsőket elektronikusan lehet bevonni a hajtásba. Természetesen felező áttétel is van, akárcsak hegymeneti elindulást segítő és lejtmenet vezérlő rendszer. A Rexton ideális vontatójármű, akár 3,5 tonnás fékezett utánfutó is rákapcsolható.
Az új SsangYong Rexton értékesítése Európa-szerte októberben indul, EX, ELX és Ultimate felszereltséggel, egyféle motorral. Indulóára 27 500 font, így tipikusan 10 százalékkal olcsóbb, mint főbb vetélytársai.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)