Ősszel jön a Hyundai i40 szedán
A Hyundai tegnap, a Barcelonai Autókiállításon leplezte le a középkategóriás i40 szedánt, amely a márciusban bemutatott kombit követi. Dizájnja ennek is megnyerő, a vállalat „folyékony szobrászat” filozófiának legújabb megtestesülése. A négyajtós i40 év végén érkezik, és négyfajta erőforrással lesz választható, 115-177 lovas teljesítménnyel.
Az i40 szedánon is megfigyelhetők a hullámzó vonalak, amelyek egyéb új Hyundai modellek mellett az i40 kombit is jellemzik. A kombi sportos karakterű autó, és a négyajtós sem egy hagyományos, hármas osztású szedán. Lendületes megjelenésű, és a hosszú, elnyújtott tetővonal kupészerű sziluettel ruházza fel. Az i40 szedán egyébként 4,74 méter hosszú, 1,81 méter széles, 1,47 méter magas, tengelytávja pedig 2,77 méteres. Bőséges helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak. A poggyásztér 503 liter térfogatú, ami jónak számít a kategóriában.
A Hyundai i40 szedán kétféle benzin- és kétféle dízelmotorral lesz megvásárolható. Európában a középkategóriás limuzinok 75 százalékát dízelmotor hajtja, ezért a Hyundai arra számít, hogy az erősebbik, 136 lóerős 1,7 literes turbódízellel szerelt változatból vásárolnak majd a legtöbbet a magánszemélyek és a cégek. Összességében 65/35% dízel/benzines eladásokat várnak az i40-től.
A Hyundai az i40 esetében új szintre emelte a leméretezés stratégiáját, ugyanis nem alkalmaz 2 vagy akár 1,9 literes turbódízel motorokat, 1,7 liter lökettérfogatból hozta ki a kívánt teljesítményt. A gyengébbik motor 115 lóerőt mozgósít és 260 Nm nyomatékot ad le, s csupán 122 gramm CO2-t ereszt a szabadba kilométerenként. Még jobb az érték az opcionális start-stop rendszerrel (ISG), mindössze 113 g/km. A 136 lóerős testvér már 325 Nm nyomatékkal bír és 124 g/km a széndioxid-kibocsátása (ISG-vel 119 g/km). Az i40 szedán ezzel a motorral már majdnem eléri a 200 km/órás csúcssebességet és 10,6 másodperc alatt gyorsul fel százra.
Az i40-ben debütál a Hyundai új fejlesztésű, 2 literes, közvetlen befecskendezéses ‘Nu’ GDI benzinmotorja, amely 177 lóerős és 213 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Hatsebességes kézi váltóval az i40 2,0 GDI szedán 9,7 másodperces sprintet produkál, CO2-kibocsátása pedig 159 g/km. Aki megelégszik egy takarékosabb 1,6 literes benzinmotorral, választhatja az 1,6 literes, 135 lovas hajtóművet is. 11,6 másodperc alatt gyorsítja az autót százra és 193 km/óra a vége. ISG-vel csak 140 g/km a széndioxid emissziója.
Az i40 szedánban is megtalálhatjuk majd az olyan high-tech felszereléseket, mint a parkolást segítő és sávelhagyásra figyelmeztető elektronika, a Bluetooth rendszer, vagy a navigáció és a tolatókamera. A komfortot növelő extrák között szerepelnek a fűthető és szellőztethető első ülések, valamint a fűthető kormánykerék is. Szériafelszerelés a 7 légzsák, az ESP és a dombsegéd is.
Az i40 szedán az év utolsó negyedévében kerül a szalonokba. Kétféle karosszériaváltozatából jövőre 60 ezer darabot szeretnének értékesíteni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)