/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel jön az újabb BMW X3

2006. július 03. 09:39   |   Autoblog
címkék:  

Az átdolgozott X3-as egy új benzines és egy új dízelmotort kapott, melyek közül az 535d-től örökölt, ám már 286 lóerős ikerturbós dízel az érdekesebb.


A BMW kicsi SAV-ja (Sport Activity Vehicle) brutális teljesítményű dízelmotort kapott az új modellévre, és összesen már ötféle erőforrással érhető el. A kiindulási alap továbbra is a 150 lóerős, kétliteres dízel 330 newtonméteres nyomatékkal, melyet a 218 lóerős, 2,5 literes alumínium-magnézium benzinmotor követ. A tulajdonosok nem fognak panaszkodni, hiszen az alap dízellel is 10,2 másodperc a gyorsulás százra, a leggyengébb benzinessel pedig 8,5 másodpercre csökken az idő. Új a palettán a 272 lóerős, ultramodern háromliteres benzinmotor 315 Nm nyomatékkal. A gyorsulás itt már csak 7,5 másodperc százig, a végsebesség pedig 227 km/óra. Maradt a kínálatban a népszerű 3,0d erőforrás 218 lóerővel és 500-as nyomatékkal, ami 7,4 másodperces gyorsulást biztosít.

Nos, az igazi nagy húzás a BMW-től az 535d limuzin motorjának átemelése volt az X3-ba. A két turbóval erősített 3 literes egység nem kevesebb, mint 286 lóerőt (korábban 272 LE) és 580 newtonmétert mozgósít. Az X3 3,0sd így 6,6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órára, csúcssebessége pedig majdnem 240 km/óra. Az egy kisebb és egy nagyobb turbótöltővel felvértezett erőforrás már 1750-es fordulatszámnál leadja maximális nyomatékát és húzóereje 4400-as fordulatszámig nem csökken. A kisebb turbó gyors reakciót és kigyorsítást tesz lehetővé, míg a nagyobb töltő a magasabb fordulatszámoknál lép be a játékba.    


A 3,0si és a 3,0sd változat kivételével – amik hatsebességes automatát érdemelnek – mindegyik új X3-as hatfokozatú kézi váltót kap alapfelszerelésként. Máskülönben az automataváltó a hathengeres motorral szerelt változatokhoz opció.

A BMW tervezői felfrissítették a sportos szabadidő-autó megjelenését is. Elöl megnövelték a “vesék” méretét és alaposan átszabták a lökhárítót. Az új autón a fekete lökhárító alá került a fényezett spoiler, a ködlámpákat pedig feljebb, közvetlenül a fényszórók alá költöztették. A csúcs X3 3,0sd 18 colos könnyűfém kerekeken gördül és öblösebb dupla kipufogóvéget kap. Az oldalnézet hű maradt az eredeti X3-aséhoz, azonban a hátsó lámpák diódás világítást kaptak. Persze az egész hátsó traktus másképpen fest, hiszen a fényezett felületek lejjebb nyúlnak, mint korábban.


Belül új a háromküllős sportkormány, továbbá prémiumautó lévén, jobb minőségűre cseréltek néhány középkonzolt burkoló anyagot. Az X3 3,0sd most is speciális kezelésben részesül, így többek között rozsdamentes acél pedálokat kap.  

Az xDrive intelligens összkerékhajtással készülő BMW X3 az új modellévre szériafelszereltségként tartalmazza majd a DSC+ menetstabilizáló rendszert, mely a korábbihoz képest négy új funkciót rejt. Három a fékezéshez kapcsolódik: a fékelőfeszítés csökkenti a fékutat, a féktárcsa-szárítás eltűnteti a finom vízréteget a féktárcsákról, növelve a fékhatást, a fékhatás kiegyenlítő funkció pedig a fékbetétek melegedését detektálva a sofőr tudta nélkül nagyobb fékerőt alkalmaz. A DSC+ negyedik új funkciója az emelkedőn való elindulást segíti a kézi váltós modellekben. A sofőr emellett mostantól külön gombbal deaktiválhatja a DTC kipörgésgátlót, jobban élvezheti a vezetést, miközben a DSC stabilizáló funkció bekapcsolva marad.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/