Összement a mosásban a Toyota GR Yaris
Egy japán tuningcég megalkotta egy Toyota iQ-ból a hot hatch mini változatát a 2022-es Tokiói Autószalonra. A hajtásért egy 1,4 literes Kawasaki erőforrás felel.
2020 szeptemberi megjelenése óta a Toyota GR Yaris elképesztő karriert futott be a sportos ferdehátúak, valamint az utcai raliautókat kedvelők körében, nem véletlen, hogy a 2022-es Tokiói Autószalonra is rengeteg módosított verzióval készülnek a japán tuningcégek ebből a típusból. Nos, a képeken látható, egyedi építésű autó is a Toyota új hot hatchének népszerűségét készül meglovagolni, de nem úgy, ahogy a többi: bár a GR Yarisra hasonlít, valójában egy iQ, a Toyota 2008-2015-ig gyártott három méternél rövidebb városi minije volt a kiindulási alap hozzá.
Persze a karosszérián szinte mindent lecseréltek, hogy harciassá tegyék a megjelenést, például sikerült a GR Yaris lámpáit úgy felszerelni, hogy nem látszódik, hogy utólagos átalakításról van szó. Ezen kívül kiszélesített sárvédőket, küszöbidomokat, és púpos, szénszálból készített motorháztetőt is kapott a kis zsebrakéta, és még az elöl hatalmas légbeömlővel, hátul diffúzorral rendelkező lökhárítók is teljesen úgy néznek ki, mintha a GR Yarisról származnának. Belül komoly kagylóülés, háromküllős Momo sportkormány, egyedi műszerezettség és egy telemetria-kijelző fogadja a sofőrt, aki így valódi versenyautóban érezheti magát.
Alaposan megnézve az autót feltűnhet, hogy a fehér könnyűfém felnik és a rájuk szerelt Bridgestone slick gumik hátul jóval szélesebbek, mint elöl, és az is, hogy a hátsó oldalablakon egy cső kandikál ki. Ezekből a jelekből már rá lehet jönni, hogy ez az autó bizony hátul hajt, nem pedig elöl, mint a donorként használt iQ. Ez valóban így van, az eredeti benzinmotort ugyanis kivették az autó orrából, és helyette a világ egyik leggyorsabb motorkerékpárjának, a Kawasaki Ninja ZX-14R-nek az 1,4 literes négyhengeresét építették be, mégpedig a hátsó ülések helyére.
Ez percenként 10 ezres fordulatszámnál adja le a 208 lóerős csúcsteljesítményét, ami több mint kétszer annyi, mint amennyire a Toyota iQ eredeti, 1,33 literes motorja képes volt. A pörgős erőforrás, az elképesztő súly-lóerő arány, a rövid tengelytáv és a közvetlen irányíthatóság minden bizonnyal bődületesen vad vezetési élményt jelent, még az sem elképzelhetetlen, hogy a mini GR Yaris gyorsabb, mint az eredeti. Ez azonban csak január közepén, a Tokiói Autószalonon fog kiderülni, addig marad a találgatás.
Nem ez az első eset, hogy erős motor került be egy Toyota iQ parányi testébe. A szárnyait akkoriban bontogató gyári sportrészleg, a Toyota Gazoo Racing 2012-ben rukkolt elő egy csak Japánban árusított 100 darabos limitált szériával, a GRMN iQ 130G-vel, amelyben az 1,33 literes szívó benzinmotor teljesítményét egy mechanikus kompresszor emelte 98-ról 128 lóerőre. Ez még maradt fronthajtású, de a 2018-ban, egy egyedi projekt keretében készült, 430 lóerős Aston Martin Cygnet V8 viszont már szintén hátul hajtott.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)