/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ötajtós limuzint álmodott a Peugeot

2014. április 10. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A 2012-es Onyx tanulmányból kiindulva a Peugeot egy ötajtós limuzint épített, amely radikális formatervével és exkluzív anyagaival már az első pillanattól lenyűgözi az embert. Az autó karosszéria nyersacél, hátulján pedig a cápabőr textúráját imitáló textil, a Shark Skin látható. Az Exalt emellett 340 lóerő teljesítményű benzin-elektromos hajtásláncot kapott.

A Peugeot Exalt továbbfejleszti a 2012-ben bemutatott Onyx tanulmányt. A karosszériát rozsdamentes acélból, kézzel formázták, ami kiválóan alkalmas arra, hogy megjelenítse az autó vonalait. A keréktárcsákat szintén kezeletlen állapotban hagyták, hogy gyönyörködni lehessen a maróeszközök által hagyott rajzolatban.

Az ötajtós Exalt hossza 4,7 méter, ám mindössze 1,31 méter magas. A hosszú motorháztető vonala a rendkívül kifejező orr-részről indul, ahol a lökhárítóba épített kettős fényszórók magukba foglalják a márka jellegzetes fény sziluettjét. Középen a hatalmas hűtőmaszk a karosszériából kiemelkedve impozáns háttérként szolgál a kétszeresen is jelképes oroszlánnak, amely egyfelől a márka emblémáját testesíti meg, másfelől a kínai kultúrában az erőt és a tekintélyt szimbolizálja. Az első lökhárító macskakaromszerű nyúlványa látványosan szeli ketté a lámpatesteket.

A jobb légellenállási együttható elérése érdekében az Exalt hátsó része piros cápabőr textilborítást kapott. A biomimikri területéről származó anyag technikai szemcsés szerkezetének köszönhetően jelentősen javítja a jármű aerodinamikai képességeit, és ezzel csökkenti a fogyasztását.

Az Exalt utasterében minden bent ülőnek kitüntetett helye van. A kompozit szerkezetű kagylóülések üléslapját és támláját halványszínű textillel, oldalsó részeit pedig patinás bőrrel vonták be. A textilt és a bőrt anyagtakarékos eljárással állították elő. A hatékony anyagfelhasználás miatt a textilborításokat rögzítéses, visszahajtós módszerrel formázták meg. A környezettudatosság érdekében az autóban felhasznált bőrök vegyszeres kezelést egyáltalán nem kaptak.

A fekete ébenfára nem csak nemes jellege miatt esett a tervezők választása, hanem azért is, mert a növény az ázsiai kontinensen őshonos. Az ében berakást a PINWU Design Trio ügynökség által tervezett motívum díszíti. Az oroszlánt bambusz szárakkal és levelekkel ötvöző motívumot egy kínai mester készítette hagyományos technikával. Ebben a tanulmányban a szénszál átadja helyét egy természetes kompozit anyagnak, a bazaltrostnak.

A könyök és a kartámasz vonalában meleg hangulatot árasztó fabetét található, amely az ablakok alsó vonalától átadja helyét a természetes gyapjú alapú, halvány színű textilnek, ami az ajtóbelsőt és a tetőt borítja. A két anyag között 3D nyomtatással előállított elválasztó sáv takarja el a HiFi hangforrásait.

A bőrrel és textillel bevont, kisméretű kormány, valamint a magasra helyezett digitális csempegrafikás kijelző közvetlenül a vezető előtt kapott helyet, így a kormányt könnyedén tartva ösztönösen, természetes látóterében olvashatja le a megjelenő információkat. A középkonzol meghosszabbításában két elrejthető érintőképernyő emelkedik ki a műszerfalból. A felső képernyőn a fedélzeti számítógép, az audiorendszer, illetve a navigáció funkciói találhatók. A másikon egy folyamatosan látható sáv jelenik meg, innen kezelhető az automatikus klímaberendezés és a Pure Blue levegőtisztító rendszer.

Az autó álló helyzetében, amikor nem ül benne senki, a Pure Blue baktérium- és gombaölő szereket bepermetezve megtisztítja az utastér levegőjét és a belső felületeket. Indulás után viszont másik üzemmódba vált, aktív szűrője segítségével a beáramló levegőt folyamatosan megtisztítja az organikus és mechanikus részecskéktől. A bent ülők minden körülmények között tiszta és egészséges levegőjű utastérben utazhatnak.

Az 1700 kilogramm súlyú Exalt tanulmányt plug-in HYbrid4 hajtással látták el, melynek 340 lóerős összteljesítménye megoszlik a négy kerék között. A mívesen kialakított motorházfedél a Peugeot Sport által kifejlesztett 270 lóerős 1,6-os THP motort rejti, amihez hatfokozatú automatikus váltót kapcsoltak. Hátul a többlengőkaros futóműbe épített 68 lóerős elektromos motor hajtja az autót az elektromos és a hibrid szakaszokban, másik funkciója az akkumulátor feltöltése a fékerő visszanyerésével. Amikor a vezető lelép a gázpedálról, a fékezést az elektromos berendezés ellenállási nyomatéka biztosítja.

Az intelligens HYbrid4 hajtás minden pillanatban az adott helyzetnek leginkább megfelelő hajtásmódot választja ki a rendelkezésre álló lehetőségek közül (kizárólag elektromos, kizárólag benzines, benzines-elektromos hibrid), és ezzel folyamatosan alkalmazkodik a vezető szándékához.

A Peugeot Exaltban a márkának a lépcsőshátú limuzinról alkotott elképzelése ölt testet. Ismét bizonyítja, hogy az érzelem elválaszthatatlan része a Peugeot örökségének.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/