Pár év múlva piacra kerülhet a Chevrolet villanyautója
Három-négy éven belül forgalomba kerülhet a General Motors új, teljesen elektromos hajtású autója, a Chevrolet Volt – a Voice of America rádiónak a GM kutatási-fejlesztési alelnöke, Larry Burns nyilatkozott. A legnagyobb amerikai járműgyártó idén januárban mutatta be a Chevrolet Volt tanulmányt, mely a fejlesztőmérnökök szerint lepipálja a mai vegyes hajtású, hibrid autókat, hiszen kizárólag elektromos motor hajtja. Folytatás a címre kattintva!
(Forrás: MTI)
Három-négy éven belül forgalomba kerülhet a General Motors új, teljesen elektromos hajtású autója, a Chevrolet Volt – a Voice of America rádiónak a GM kutatási-fejlesztési alelnöke, Larry Burns nyilatkozott. A legnagyobb amerikai járműgyártó idén januárban mutatta be a Chevrolet Volt tanulmányt, mely a fejlesztőmérnökök szerint lepipálja a mai vegyes hajtású, hibrid autókat, hiszen kizárólag elektromos motor hajtja.
Burns abból az alkalomból nyilatkozott, hogy a cég szerződést kötött két olyan beszállítóval, melyek az autó számára döntő fontosságú akkumulátor telepeket fognak gyártani. A GM alelnöke mérföldkőnek nevezte a vállalat történetében a lépést. Elmondta, hogy a kocsi használata pofonegyszerű lesz: a tulajdonos éjszakára, 4-6 órányi időtartamra csatlakoztatja a kocsit egy hétköznapi, 110 voltos konnektorhoz. A feltöltött telepekkel 40 mérföldet (64 kilométert) lehet majd megtenni tiszta, elektromos üzemmódban, bármiféle károsanyag kibocsátása nélkül.
Burns szerint a 40 mérföldes távolság nem tűnik nagynak, de a felmérések arról tanúskodnak, hogy az amerikaiak 70 százaléka nem autózik naponta ennél többet. Mint elmondta, a gyártásfejlesztést januárban indították el, a tömeggyártás kezdete azonban még bizonytalan, feltehetően 3-4 év múlva várható. Kifejtette, hogy a megfelelő mennyiségű energiát tárolni képes lítium-ion akkumulátorok továbbfejlesztésére fordítják a legnagyobb figyelmet. Az autóipar előtt álló egyik legnehezebb feladat olyan telepek kifejlesztése, amelyek kellő energiát tárolnak a kocsi nagy távolságra történő mozgatásához, a jármű elektronikus rendszereinek működtetéséhez, ugyanakkor nem foglalnak túl nagy helyet.
A Chevrolet Volt prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be januárban a Detroiti Autószalonon. A GM előző, teljesen elektromos modellje, az 1990-ben bemutatott EV1 teljes kudarcot vallott az amerikai autópiacon, a vállalat vezetése ezért lesöpörte az alternatív hajtású autókkal kapcsolatos elképzeléseket. A cég azután kezdett ismét ilyen fejlesztésekre költeni, hogy a 2005-ös Katrina hurrikán után megemelkedtek az olajárak, és az üzemanyag-drágulás miatt visszaesett a népszerű nagy fogyasztású városi terepjárók, az úgynevezett SUV-k forgalma.
(Forrás: MTI)
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)