/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Párizsban debütál a Fiat Panda 4×4

2012. augusztus 30. 14:41   |   Autoblog
címkék:  

A világ egyedüli összkerékhajtású miniautója, a Fiat Panda 4×4 harmadik generációja az idei Párizsi Autószalonon (szeptember 29. – október 14.) debütál.

Az ötajtós új Panda 4×4 368 centiméter hosszú, 167 centiméter széles és 160 centi magas, Földünk legkisebb összkerékhajtású járműve. A mezei Panda modellektől a robosztusságot sugárzó fekete műanyag védőelemek és a lökhárítók fémbetétjei különböztetik meg. Két új karosszériaszín is megjelent hozzá, a Sicilia narancs pasztell és a Toscana zöld metál.

Az utastér egyedi színkombinációban és különleges szövet/bőrkárpitozással is rendelhető. A Toscana zöld példányok műszerfalára például nagyméretű zöld betét kerül, az üléseket pedig zöld szövet és bézs „öko"-bőr kombinációjával húzzák be. Az ajtóbelsőket is ilyen anyag díszíti.  

A Panda 4×4-be állandó összkerékhajtási rendszert szerelnek, amelyet egy elektronikus szabályzó egység vezérel. A jármű visszajelzései alapján ez határozza meg, hogy a nyomaték hány százaléka jusson az első és a hátsó tengelyre, az útburkolat minőségének függvényében. A rendszer működése teljesen automatikus és munkáját a menetstabilizáló rendszerhez kapcsolódó, elektronikusan záró differenciálmű (ELD) is segíti. Az ELD több nyomatékot irányít a jobban tapadó kerekekhez, ezzel megkönnyíti a síkos úton való elindulást és haladást, főként hegynek felfelé. Az ELD 50 km/órás sebességig működik és gombbal aktiválható.

A Fiat Panda 4×4 kétféle start&stop rendszerrel kiegészített motorral lesz megvásárolható. Az egyik a 900 köbcentiméteres, kéthengeres, 85 lóerős TwinAir Turbo, a másik pedig az 1,3 literes, 75 lovas MultiJet II dízel. A TwinAir benzines nyomatéka 40 százalékkal magasabb az elődmodell 1,2 Fire erőforrásának nyomatékánál, de a MultiJet II blokk nyomatéka is 30 százalékkal haladja meg a korábbiét. A Panda 4×4-et speciális hatsebességes kézi váltóval szerelik fel, melynek az első fokozata felezőként is beválik. A felfüggesztést komfortosra, „terepesre" hangolták.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/