Pickupot készített a Mercedes
címkék: mercedes, nissan, nissan navara, pickup, renault-nissan, új x-osztály, x-osztály
A Mercedes elkészült a tavaly beharangozott kisteherautójával, s most felfedte annak minden részletét. A csillagos modellpaletta meglehetősen rendhagyó tagja gyakorlatilag egy Nissan Navara Renault erőforrásokkal, de a Mercedestől megszokott egyedi dizájnnal és minőséggel. Az X-osztállyal új vásárlói kör felé nyitnának. A platós modell forgalmazása Európában novemberben veszi kezdetét.
A Mercedes-Benz X-osztály a nemzetközi piacokon tapasztalható változások hívták életre. A közepes méretű, 1 tonna teherbírású pickupokkal szemben a személyautós vezethetőség és komfort egyre inkább elvárás, s a magán használatú pickupok száma is jelentősen megszaporodott az utóbbi években. Ezekre az autókra már nem igáslovakként tekintenek. A Mercedes mindezeket a jelenségeket számításba vette, amikor belevágott az X-osztály fejlesztésébe. Autója ugyanúgy szól argentin földtulajdonosoknak és farmereknek, ausztrál építési vállalkozóknak, brazil családoknak, dél-afrikai és brit individualistáknak, mint új-zélandi és német kalandoroknak.
Az X-osztály a modern dizájnt robusztus kialakítással, átlagon felüli off-road képességekkel és nagyfokú kényelemmel ötvözi. Létraalváza, hátsó többlengőkaros merevtengelye, független első kerékfelfüggesztése és mindkét tengelyen tekercsrugói vannak, így meglehetősen kényelmes a rugózása. Háromféle kivitelben fogják kínálni eltérő felhasználásra. A Pure verzió az igásló, a Progressive verzió az extra stíluselemeket és komfortot sem nélkülöző cégautó, a Power kivitel pedig a gazdagon felszerelt, felcicomázott “életmód” csúcsmodell.
No de nézzük is a méreteket. Az X-osztály mindegyik változata 5340 mm hosszú, 1920 mm széles és 1819 mm magas, 3150 mm-es tengelytávval. A plató szabályos, négyzet alakú, 1587 mm hosszú és 1560 mm széles. A szabványos Euro-raklap gond nélkül becsúsztatható a kerékdobok közé. A plató érdekessége, hogy a pickupok mezőnyében egyedüliként megvilágítható. A maximális terhelhetőség egyébként 990 és 1042 kilogramm közötti, a vontatható fékezett utánfutó tömege 1650-3500 kilogramm lehet.
Akárcsak a karosszéria, a belső tér is háromféle kivitelben választható. Az egyes szinteken a kárpitozás és a díszítőelemek eltérnek, a csúcsváltozathoz akár bőrözött műszerfal is kérhető. A szabadon álló érintőképernyő a V-osztályból került át és 21 centis átmérőjével a legnagyobb a szegmensben. A nagy, analóg főműszereket is a kisbuszból vették át. Ha megrendelik az autóhoz az Audio 20 CD és a COMAND Online multimédiás rendszereket, az X-osztályt multifunkciós érintőpaddal is kiegészítik, ami egyedülálló a szegmensben.
Az üléseket hosszú távon kényelmesre tervezték, a hátsó háromüléses pad szélső székeit pedig hangsúlyosabban formázták. Hatféle üléskárpitozás választható, köztük kétfajta bőrrel és kontrasztos varrással, de mennyezetkárpitból is kétféle áll rendelkezésre. A gyári kiegészítők kínálata is rendkívül bőséges. Különböző színű és kivitelű hátsó bukócsövek, oldalfellépők, puha és kemény hátsó tetők, platóbélések és csomagelválasztó rendszer érhető el a modellhez.
Az X-osztály biztonság tekintetében is magasra helyezi a lécet, van benne aktív fékasszisztens, sávtartó és táblafelismerő asszisztens, vontatmány-stabilizáló, guminyomás-figyelő, vészhelyzeti hívórendszer, tempomat, LED fényszórók és 360 fokos kamera. A szegmensben elsőként SIM kártyával is felszerelhető.
A Mercedes-Benz X-osztály kétféle 2,3 literes, négyhengeres Renault common-rail turbódízel motorral kerül piacra. Az X 220 d megjelölésű modellben az aggregát 163 lóerőt és 403 Nm nyomatékot ad le, míg az X 250 d modellben két turbófeltöltővel 190 lóerőt és 450 Nm nyomatékot mozgósít (1500-2500 ford./percnél). A dízelek bal- és jobbkormányos kivitelben, kizárólag hátsó-, vagy kapcsolható négykerék-hajtással kerülnek piacra. Egyes piacokon, például az Egyesült Arab Emírségekben és Marokkóban az X-osztály 2 literes 165 lovas benzinmotorral szerelt balkormányos változata is megvásárolható lesz. Mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi váltó tartozik, de az X 250 d modellekhez hétsebességes automataváltó is kérhető.
2018 közepén megjelenik a 3 literes V6-os Mercedes dízelmotorral hajtott X 350 d csúcsmodell is. 258 lóerejével és 550 Nm nyomatékával a legpotensebb pickup lesz az 1 tonnás mezőnyben. Alapfelszereltségéhez tartozik majd az állandó összkerék-hajtás, a 7-gangos automataváltó, s a menetmód-választó rendszer, öt különböző karakterisztikát kínáló beállítással.
Az X-osztály mindkét tengelyén belső hűtésű tárcsafékeket találunk (elöl 32, hátul 30,8 cm átmérővel), a sztenderd comfort futóművel pedig a szabad magasság 202 mm. Opcióként 20 mm-rel emelt futómű is rendelhető lesz; Európán kívül az összes autó ilyennel érkezik. Az X 220 d 4MATIC és X 250 d 4MATIC modellekben kapcsolható összkerékhajtást találunk, az X 350 d később állandó összkerékhajtást kap. Mindkét rendszerhez lejtmenet-vezérlő és felező áttétel is tartozik, hátsó differenciálzár pedig külön rendelhető.
A csillagos pickup a Renault-Nissan Szövetséggel kooperációban készül majd. Az Európába, Ausztráliába és Dél-Afrikába szánt autókat a Nissan barcelonai üzeme állítja elő, a latin-amerikai piacokat pedig a Renault cordobai üzeme szolgálja ki. Az X-osztállyal új szintre lép a Daimler és a Renault-Nissan stratégiai együttműködése, ami hét évvel ezelőtt indult. Mindkét vállalat profitál a gyártási kapacitás optimális kihasználásából, a Mercedes pedig beléphet az intenzív növekedést produkló 1 tonnás pickupok piacára.
Már az X-osztály alapárát is tudjuk, Németországban 37 294 eurótól kínálják.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)