Porsche Carrera 4 újfajta összkerékhajtással
A Carrera 4 és a Carrera 4S új generációjában az eddigi viszkokuplungos helyett már elektronikus szabályzású összkerékhajtás dolgozik.
Mindössze néhány héttel a hátsókerék-hajtással szerelt új 911-es modellek bemutatását követően, ezúttal a Carrera 4 és Carrera 4S összkerékhajtású változatok következnek, Coupé és Cabriolet kivitelben egyaránt. Az alacsonyabb fogyasztás mellett produkált még élvezetesebb vezetésről a motor, a sebességváltó és a hajtásrendszer konstrukcióiban alkalmazott új technikák egész sora gondoskodik. Az új, elektronikus szabályzású összkerékhajtás rendkívül pontos és gyors reakciói az autózás még intenzívebb élményét szolgálják, különösen a közvetlen befecskendezéssel működő új boxermotorokkal, valamint a Porsche opcióként rendelhető kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (PDK).
Az új motorgeneráció adottságai önmagukért beszélnek: az új összkerékhajtású Carrera modellváltozattól függően akár 8,5 százalékkal magasabb teljesítményt, s akár 12,9 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, illetve 15,4 százalékkal kedvezőbb széndioxid-kibocsátást is kínál. A 3,6 literes motor teljesítménye 20 lóerővel, összesen 345 lóerőre emelkedett. A PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4 Coupé például mindössze 10,1 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerre. Hasonlóképpen jól érzékelhetők a 3,8 literes erőforrással szerelt 911 Carrera 4S fejlesztései is, amely 30 lóerő növekménnyel immár 385 lóerőt teljesít. A fogyasztás emellett a PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4S Cabriolet esetében mindössze 10,7 literre adódik 100 kilométerenként.
A Carrera 4 és a Carrera 4S új generációjában az eddigi, viszko-tengelykapcsolóval működő összkerékhajtást a Porsche elektronikus vonóerő-szabályzó rendszere (Porsche Traction Management; PTM) váltja fel. Ez az eredetileg a 911 Turbo számára kifejlesztett, majd a Carrera modellekhez átdolgozott rendszer a vezetés Porschéra jellemző élvezetét még magasabb fokú menetstabilitással és vonóerő-átadással, illetve kifejezetten agilis irányíthatósági tulajdonságokkal egészíti ki, amit a szériakivitelhez tartozó mechanikus hátsó keresztirányú differenciálzár fokoz tovább.
Az új összkerékhajtású sportautók sportos karakterű hatfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, alternatívaként a Porsche új kettős tengelykapcsolós váltóműve áll rendelkezésre, amely rövidebb kapcsolási időkkel és kedvezőbb fogyasztással váltja le a hidraulikus nyomatékváltóval működő, eddigi Tiptronic S konstrukciót. A PDK váltómű hétfokozatú, a fokozatok kapcsolása gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül, elektrohidraulikus úton zajlik.
A 911-es új generációja diszkréten átdolgozott elejéről, valamint továbbfejlesztett világítástechnikájáról ismerhető fel. Eszerint minden új Carrera modell már alapkivitelben Bi-Xenon fényszórókkal és új LED nappali világítással készül, s az áttervezett hátsó lámpatestekben szintén LED-technikát alkalmaztak. A Porsche mindemellett első ízben dinamikus kanyarvilágítást is kínál az új 911-es modellekhez. Természetesen minden Carrera 4 modell hátulja továbbra is 44 milliméterrel szélesebb a hátsókerék-hajtású változatokénál. A LED hátsó lámpatestek között húzódó új fényvisszaverő sáv még dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a far számára.
A részben opcióként rendelhető navigációs, információs és audio-rendszerek kezelhetőségét érintőképernyővel működő, új Porsche kommunikációs rendszer rendszer könnyíti. A Bluetooth-, USB- és iPod-csatlakozó ugyancsak rendelkezésre áll.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)