Purista roadstert épített a Porsche
A Porsche a Boxster Spyderrel kezdi a kabrió szezont. A kétüléses modell kézzel működtethető vászontetővel és manuális váltóval igyekszik a minimalista sportautókat kedvelőknek imponálni. A különleges vezetési élményről az ültetett futómű, a 911 Carrera modell fékei és a 375 lovas bokszermotor gondoskodnak.
A Boxster Spyder egyedi dizájnja számos korábbi sport- és versenyautót juttat eszünkbe. A fejtámláktól induló és egészen a hátsó légterelőig húzódó két „dudor” például a 60-as években gyártott 718 Spydert idézi. A kizárólag kézzel nyitható és zárható vászontető pedig a múlt roadstereit idézi fel. A Boxster Spyder front- és farrésze a Cayman GT4-től érkezett.
A kabinban az autó küldetésével összhangban könnyűszerkezetes, határozott oldaltartású sportüléseket és kis átmérőjű (36 cm) sportkormányt találunk, és az alapfelszereltségben nincsen benne a rádió, sem a légkondicionáló berendezés (felár nélkül rendelhetők).
Valódi roadsterként a Boxster Spyder sportautós menettulajdonságokkal bír. Sport felfüggesztése révén a normál modellhez képest 20 mm-rel alacsonyabban gördül, fékrendszere a 911 Carrera modelltől származik, kormányzása direktebb, 3,8 literes hathengeres szívómotorja pedig 375 lóerőt termel. A kocsi álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt felgyorsul 100 km/órára és eléri a 290 km/órás sebességet. Eközben a hivatalos vegyes fogyasztása 9,9 l/100 km.
Az új Boxster Spyder már rendelhető, de csak júliusban kerül piacra. Az indulóára 79 945 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)