Raliautó a Toyota GT86-ból? Simán!
A japán cég elkészítette hátsókerekes sportkupéjának rali változatát. A 250 lóerő körüli teljesítményre felhúzott GT86 CS-R3-as megfelel az FIA ide vágó szabályainak, így például alig nyom egy tonnánál többet a mérlegen.
Bemutatta kifejezetten kezdő ralizásra szánt GT86-osát a Toyota. A CS-R3-ast jövő évtől bárki megveheti, aki még csak most ismerkedik a sportággal.
Az augusztusi ADAC német ralin bemutatkozó újdonságot úgy fejlesztették a japán mérnökök, hogy az teljes mértékben megfeleljen a hivatalos FIA R3-as osztályzatú elvárásoknak. Ennek megfelelően az orrában dolgozó 2.0 literes négyhengeres boxermotort 200-ról 240-250 lóerősre húzták a vezérlőszoftver módosításával, a HJS versenykipufogóval, valamint nagyobb szelepkiemeléssel és a kompresszió növelésével.
Az újonnan beépített hatsebességes szekvenciális váltómű továbbra is a hátsó kerekek felé küldi az erőt egy önzáró differenciálművön keresztül. Az autóhoz bukócsövezés és kétféle kerékszett is jár, egy 17 collos OZ felnicsomag aszfaltra, továbbá egy 15-ös garnitúra murvára. Ráadásul miközben a gyári alap 1275 kilogrammot nyom a mérlegen, a versenyautó 1080-as minimumtömegnek örvend.
A négykerekű első megmérettetése a WRC kilencedik állomásán, a német futamon lesz, ahol pályabejáró szerepet fog betölteni, így az összes szakaszt bejárják vele. A rendeléseket már felveszi a Toyota, míg az első kiszállítások 2015 első negyedévében várhatók.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)