Részletek az Alfa új kisautójáról
Nagy durranásnak ígérkezik a GTA csúcsváltozat, ami a tervek szerint az 1,4 T-Jet turbómotor 180 lovas kivitelét kapná meg.
Teljesen egyedi megjelenése lesz a Punto átalakított padlóvázára épülő mini háromajtós Alfának, mellyel leghamarabb jövőre találkozhatunk az utakon. Nevet szándékosan nem adtak neki, azt ugyanis internetes szavazáson fogják eldönteni. A sajtó által pillanatnyilag csak Juniornak hívott kis Alfa komoly szerepet kap a márka sikeresebbé tételében, a tervek szerint az Alfa 100 éves fennállásának évében, 2010-ben már évi 300 ezer darab autót fog gyártani. Az olaszok 2010-ben számos felújított és vadonatúj modellel az észak-amerikai piacra is szeretnének betörni.
A Juniort az Audi A1 és a MINI Cooper ellenfelének szánja az Alfa Romeo. Hossza nem haladja majd meg a 4 métert, a 147-est leváltó 149 alá fogják pozícionálni. A júniusban papírra vetett gyári skicceken látszik, hogy a Junior egyedi stílusú jármű lesz, 8C Competizionés részletekkel. Biztos, hogy nagyot fog ütni és sokkal fiatalabb rétegeket fog vonzani.
Orrába valószínűleg az 1,4 literes T-Jet turbómotorok különböző variánsait teszik majd (100-130 LE), de a jól bevált 1,9 literes JTD common rail dízelek is szerephez jutnak. A motorok hatfokozatú manuális váltón keresztül az első kerekeket hajtják majd.
Nagy durranásnak ígérkezik a GTA csúcsváltozat, ami a tervek szerint az 1,4 T-Jet turbómotor 180 lovas kivitelét kapná meg. A MINI Cooper S és az Audi S1 konkurensét ráadásul a szegmensben egyedülálló módon összkerékhajtással (!) szerelnék fel, így a kis méregzsák hozná a hamisítatlan gokart érzést.
Forrás és grafika: Autocar
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)