Rifter néven debütált az új Peugeot Partner
A Peugeot leleplezte új személyszállítóját, a Riftert, amely az új Citroën Berlingóhoz hasonlóan öt- vagy hétszemélyes kivitelben és kétféle hosszméretben lesz elérhető. A friss dizájnú Rifter a Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét, nemzetközi forgalmazása pedig szeptemberben kezdődik.
A Peugeot Rifter masszív, robusztus külsőt kapott, s persze egyértelműen az oroszlános márka terméke. Az oroszlán a márka legutóbbi modelljeihez hasonlóan a függőleges hűtőrács közepén trónol. A ragadozó tekintetet a fényszórók közepén húzódó LED-es fénysor még kifejezőbbé teszi. Az autó oldalnézetből is a határozott stílus mellett teszi le a voksát. A rövid, vízszintes motorháztető, a magas övvonal és a rövidebb túlnyúlások jellemezte sziluett tökéletesen kiegyensúlyozott arányokat mutat. A tetőcsomagtartó rudak a dizájn szerves részét képezik, és úgy lettek kialakítva, hogy a szállított tárgyak hevederrel is rögzíthetők legyenek.
A szimmetrikusan letört sarkú első és hátsó ablakok egy ilyen típusú autón új dizájnt képviselnek. A fogazott kerékdobborítás is hozzájárul a jármű sportos karakteréhez. A nagy hátsó ajtó mögött tágas csomagtér rejlik. Az autó hovatartozását egyértelműen jelzi a szokásos három fénykarom. A szögletes lökhárító izmosabbnak mutatja az alsó részt, és optimális védelmet nyújt a mindennapokban. A Rifter az SUV-k egyes stílusjegyeit és funkcionális elemeit is átveszi: ilyenek a megemelt hasmagasság, a nagy kerekek, a méretes küszöbvédők és az alsó karosszériavédő elemek, a kerékjáratok és a lökhárítók, valamint az első és hátsó sárvédők.
A Rifter belső dizájnja is egyedülálló a piacon, és kétséget sem hagy a modell hovatartozása felől. A szegmensben egyedülálló i-Cockpit vezetőhely olyan élményt kínál, mely már több mint négymillió ügyfél tetszését nyerte el. Az alul-felül csapott, kis méretű kormánynak, a jól látható és könnyen elérhető 8” kapacitív érintőkijelzőnek, s a krómszegélyekkel és elegáns piros mutatókkal feldobott, magasra helyezett műszeregységnek köszönhetően felvillanyozó vezetési élményben lehet részünk.
A Rifterből előkelő GT Line változat is készül; ezt a verziót fekete színű kiegészítők – hűtőrácsszegély, tükörházak, tetőrudak és oldalsó díszlécbetétek – díszítik. Az exkluzív stílushoz a gyémánt fényezésű 17” „Aoraki” könnyűfém keréktárcsák, valamint az első sárvédőkön és a hátsó ajtón elhelyezett rézárnyalatú GT Line feliratok is hozzátartoznak. Belül bőrbevonatú kormány, „Marron Quente” árnyalatú műszerfaldíszítés, „Tissu Casual” üléskárpitok és pepita mintás műszerlapok teszik különlegessé ezt a változatot.
A Rifter az EMP2 platformra épült. A megfelelő úttartást elöl pszeudo-McPherson típusú, hátul deformálódó kereszttartóval ellátott futómű biztosítja. A márkához méltó útfogás érdekében a felfüggesztéseknél és a kormányműnél speciális beállításokat alkalmaztak. Az i-Cockpit, a megemelt vezetési helyzet és a 10,9 m-es fordulókör így fürgébb viselkedést és kiváló kormányozhatóságot eredményezett, ami az élvezetes vezetés záloga. A hasmagasság megemelése pedig kvázi terepjárós adottságokkal ajándékozta meg a modellt.
Az Advanced Grip Control rendszernek köszönhetően a kalandvágyóbbak előtt is megnyílik a pálya. A Michelin Latitude Tour Mud & Snow gumikkal kiegészülő kipörgésgátló rendszer folyamatosan felügyeli a kerekek meghajtását. A hozzá társuló lejtmenet-szabályozó pedig meredek lejtőn is automatikusan tartja az autó sebességét. De a kínálatban lesz egy 4×4-es változat is, melyet a Peugeot régi partnerével, a Dangellel közösen fejlesztett ki.
A Rifter orrában a legújabb Euro 6.2 normának megfelelő motorokat találjuk meg. A benzines erőforrások közül az 1,2 PureTech motor kétféle konfigurációban áll rendelkezésre: PureTech 130 LE S&S 8-fokozatú automata sebességváltóval (2019 folyamán), PureTech 110 LE S&S 6-fokozatú kézi váltóval. A PureTech motorok a részecskekibocsátás csökkentése érdekében benzines részecskeszűrővel vannak felszerelve. Az 1,5 BlueHDi dízelmotor esetében háromféle teljesítmény közül lehet választani: BlueHDi 130 LE S&S 6-fokozatú kézi váltóval vagy 8-fokozatú automataváltóval, BlueHDi 100 LE 5-fokozatú kézi váltóval, BlueHDi 75 LE 5-fokozatú kézi váltóval. A dízelmotorok egytől egyig FAP-szűrővel és SCR rendszerrel kerülnek forgalomba.
A felszerelések listája a szegmenshez képest gazdag. Az alapfelszereltség része az adaptív tempomat, a táblaolvasó rendszer, a sávtartó asszisztens, a fáradtságérzékelő, az automata vészfék, a vontatmánystabilizáló, a távolságifény-asszisztens, a tolatókamera, a holttérfigyelő, valamint a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer. A konnektivitást a 8” érintőképernyő biztosítja, melyhez két USB-port, egy Jack csatlakozó, Bluetooth kapcsolat és egy indukciós töltő tartozik. A rendszer a Mirror Link, Apple Carplay, ill. Android Auto protokollal kompatibilis Mirror Screen funkcióval is kiegészül.
Az új Rifter beltere jól variálható és néhány mozdulattal saját igényeinkhez igazítható. A modellből két karosszériaváltozat áll rendelkezésre (sztenderd: 4,40 m, hosszú: 4,75 m), melyek mindegyike 5, illetve 7 személyes verzióban is rendelhető. A hosszabb változat tengelytávja és túlnyúlása is nagyobb, ami ideális belméretet eredményez. A második sorban található három önálló ülés mindegyikére gyerekülés szerelhető. Az ülések a csomagtartó felől az ún. Magic Flat vezérlővel (2019 második felétől) rendkívül egyszerűen összecsukhatók és a padlóba süllyeszthetők.
A hosszú változaton a harmadik üléssorban elhelyezett két önálló ülés sínen csúsztatható és – akárcsak a sztenderd változatnál – kiszerelhető. Az első utasülés lehajtásával hosszú tárgyak szállítására is lehetőség van. A csomagtér térfogata 775 l és 4000 l között mozog. Az előbbi kalaptartó alatt mérve, sztenderd hossz és 5 személyes változat esetén, az utóbbi tető alatt, hosszú változat és lehajtott hátsó ülések esetén értendő. A két helyzetbe állítható kalaptartónak köszönhetően a csomagtartó elrendezése szabadon változtatható. A tartozék használaton kívül a második sor ülései mögött tárolható.
A középkonzolon, a tetőpolcon, az ajtózsebekben, az első és második üléssorban és a csomagtérben számtalan méretes és könnyen hozzáférhető tárolóhely áll a vezető és az utasok rendelkezésére. Az utasoldali légzsák tetőbe való beépítésével egy saját hűtéssel rendelkező, nagyméretű tárolóhely kialakítására is lehetőség nyílt.
Az új Peugeot Rifter a 2018-as Genfi Autószalonon mutatkozik be, nemzetközi forgalmazása pedig szeptemberben kezdődik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)