Russell szerint félő, hogy ismét egy csapat fog dominálni 2026-tól
A 2026-os F1-es szezonban új technikai szabályok lépnek életbe, amelyek a futóművet és az erőforrást is érintik.
George Russell arra számít, hogy a 2026-os szabályváltozással egy csapat fogja uralni az F1-es rajtrácsot.
Alig 16 hónap múlva új aerodinamikai és motorszabályok lépnek életbe, és a sportág új korszakba lép.
A csapatok szabadon vizsgálhatják meg a szabályok által megkötött különböző variációkat új autóik építése során, ami valószínűleg több különböző koncepciót is eredményez majd 2026-ban.
2014-ben, amikor az új motor- és autószabályzatot bevezették, a Mercedes egyértelmű fölényben volt a mezőny többi tagjával szemben a szezon során.
Amikor arról kérdezték, hogy lehetséges-e, hogy egy ilyen forgatókönyv újra megtörténik, Russell a kiválasztott médiumoknak, köztük a RacingNews365-nek nyilatkozott: „Szerintem ennek nagyon nagy a valószínűsége, őszintén szólva.”
„Ha megnézzük, milyen hatással van egy új futóműszabályzat a rajtrácsra, ha ezt kombináljuk egy új motorral is, akkor valószínűsíthető, hogy három vagy négy különböző motorgyártó és 10 különböző csapat nem fog fél másodpercen belül autót és motort gyártani” – folytatta.
„Ez nem fog megtörténni. A fejlesztésekkel néha vissza kell menni, hogy előre tudj menni, és 2026 sok szempontból előremutató lesz a technológia és az innováció fenntarthatósága szempontjából, de valószínűleg a versenyzés akadályozva lesz” – figyelmeztetett Russell.
Az egyik kiemelt javaslat az, hogy ugyanazt a szabályozást hosszabb ideig tartsák érvényben.
A jelenlegi aerodinamikai szabályciklus harmadik évében a mezőny eleje összerázódott, a McLaren pedig a Red Bullal szállt szembe a bajnoki címekért.
Russell kijelentette, fennáll a veszélye annak, hogy a mezőny versenyképességét úgy biztosítják, hogy elveszik a gyártók beleszólását.
Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)