Saab 9-7X Aero Corvette motorral
A Saab úgy látszik, csak Európában veszi komolyan a környezettudatosságot, Amerikában és Kanadában ősszel piacra dobja a 9-7X szabadidő-autó 390 lóerős V8-as motorral felszerelt Aero változatát. Döntésének oka az, hogy a 9-7X nagyon népszerű Észak-Amerikában, két év alatt 12 ezer darabot adtak el belőle. Így hát nem maradhatott le a palettáról a sportos csúcsmodell sem. A Corvette-ből átültetett, 6 literes, LS2 kódjelű V8-as erőforrás a 9-7X-ben 390 lóerőre és 542 newtonméterre képes, így a Saab SUV hat másodperc körül gyorsul fel százra és 3 tonnát képes vontatni.
A Saab úgy látszik, csak Európában veszi komolyan a környezettudatosságot, Amerikában és Kanadában ősszel piacra dobja a 9-7X szabadidő-autó 390 lóerős V8-as motorral felszerelt Aero változatát. Döntésének oka az, hogy a 9-7X nagyon népszerű Észak-Amerikában, két év alatt 12 ezer darabot adtak el belőle. Így hát nem maradhatott le a palettáról a sportos csúcsmodell sem. A Corvette-ből átültetett, 6 literes, LS2 kódjelű V8-as erőforrás a 9-7X-ben 390 lóerőre és 542 newtonméterre képes, így a Saab SUV hat másodperc körül gyorsul fel százra és 3 tonnát képes vontatni.
A 9-7X Aero egyedi, Carbon Flash metálszínt, 20 colos kerekeket és 255/50 R 20-as abroncsokat kap, utasterét pedig “Aero” hímzéses sport bőrkárpittal és szőnyeg-garnitúrával ékesítik. A nagy teljesítmény miatt a kasztnit lejjebb ültették, a felfüggesztést pedig enyhén bekeményítették és vastagabb stabilizátor-rudakat szereltek be. Tovább a hátsó tengelyt is erősebbre cserélték és önzáró differenciálművel egészítették ki. A 9-7X Aero fékrendszerét is fejlesztették, így elöl 325 mm-es tárcsák és kétdugattyús fém féknyergek lassítják a Torsen középső differenciálműves, összkerék-hajtású Saabot.
A Saab 9-7X indulóára Amerikában 39 935 dollár, a limitált példányszámú 9-7X Aero pedig 45 690 dollárba fog kerülni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)