Sofőrös limuzin a Mercedestől
Ötven éves hagyományt folytat a Mercedes azzal, hogy bemutatja az S-osztály sofőrös Pullman kivitelét, amely a Genfi Autószalonon áll a közönség elé. Az új, 6,5 méter hosszú Mercedes-Maybach Pullman a csillagos márka modellsorozatának megkoronázása, szeparált utastérrel, egymással szembe fordított fotelekkel és tizenkét hengeres motorral.
A Pullman nevet eredetileg luxus, klubszoba jellegű vasúti kocsiknál használták, amelyek berendezését az American Pullman Palace Car Company alakította ki. A név később ráragadt a Mercedes-Benz egyes személyautóira is, amelyek nagyon hosszú tengelytávval és rendkívül tágas utastérrel rendelkeztek. A sofőrtől elszeparált hátsó traktusban jellemző módon négy embernek volt hely, akik egymással szemben foglaltak helyet. A tulajdonos és VIP vendége a menetiránnyal megegyező irányban, különleges kialakítású ülésekben utaztak, míg a másik két utas velük szemben, lehajtható üléseken ült.
Az első Pullman Mercedes 1963-ban készült el, két évvel később pedig megjelent a leghíresebb verzió, a különleges biztonságú Mercedes-Benz 600 Pullman. A 600-ast a 109 és 126-os modellsorozat egyedi Pullman verziói követték, majd a 140, 220 és 221 szériás S-osztályokból is készítettek ilyen fényűző verziót. Az elmúlt évtizedek során számos kormány, államfő és királyi család választott magának exkluzív Pullman limuzint, s a sor az új Mercedes-Maybach Pullmannal folytatódik.
A Mercedes‑Maybach Pullman 6,5 méteres hosszúsága önmagában mutatja speciális státuszát a Mercedes személyautó-kínálatában. Hossza 1053 mm-rel haladja meg az eleve nyújtott Mercedes-Maybach S-osztályét, a tengelytávja pedig 4418 mm-es. Mindamellett 1598 mm magas, így 10 centiméterrel magasabb a normál S-osztálynál, igazán nagyvonalú fejteret biztosítva.
A kabinban a két hátsó luxusfotel páratlan kényelmet nyújt. A háttámla az ülőlaptól és a lábtartótól függetlenül szabályozható, akár 43,5 fokig is elfektethető. A nyugodt munkavégzéshez pedig a 19 fokos dőlésszög a legoptimálisabb. A deréktámasz négy irányban állítható, a fejtámlák pedig extra párnázást kaptak. A menetiránynak megfelelően helyet foglaló, első osztályon utazók az autóipar legnagyobb lábterét élvezhetik, fejterük pedig 6 centiméterrel bővebb, mint a Maybach S-osztályban. Kérésre a Pullman modellt a két plusz ülés nélkül is leszállítják a megrendelőnek.
A sofőrt és az utasokat elválasztó üvegfal elektromosan működtethető és átlátszóból gombnyomásra opálossá alakítható. A válaszfalból kívánságra egy 47 centiméteres monitor is előhívható. A minden ablakra kiterjedő függönyzés alapfelszerelés, a kiemelt pozícióban lévő személyek így bent rejtve maradhatnak a kíváncsi tekintetek elöl. Bent egyébként minden négyzetcentiméternyi felületet bőr borít, ez alól a mennyezet, az ablakkeretek, és az üléskonzolok sem kivételek. A mennyezeten három analóg műszer tájkoztatja az utasokat a külső hőmérsékletről, a sebességről és a pontos időről.
A Mercedes-Maybach Pullmant a normál Maybach modellben megismert 6 literes V12-es motor hajtja, amely 530 lóerőt és 830 Nm nyomatékot szolgáltat, utóbbit már 1900-as fordulatszámtól. A sofőrös limuzin körülbelül félmillió eurótól vásárolható meg, az első példányokat a jövő év elején vehetik át tulajdonosaik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)