Sporthibrid a Peugeot-tól
címkék: 508 hybrid, genfi autószalon, hibrid, peugeot, peugeot 508, peugeot sport, plug-in hibrid
Októberben a Peugeot bejelentette, hogy önálló, nagyteljesítményű elektromos modellsorozat kifejlesztésébe fog, amelynek ma meg is érkezett az első ízelítője. Az 508 Peugeot Sport Engineered tanulmány az 508 szedánon alapul és 510 lóerős plug-in hibrid hajtáslánc lapul benne. A Genfi Autószalonon áll a közönség elé.
Az 508 Peugeot Sport Engineered tanulmányért a Peugeot Sport részleg felel, amely egy roppantul gyors és erős, mégis alacsony környezetterhelésű kocsit alkotott. Ebből a szempontból ez a tanulmány egyedülállónak számít és rendkívül izgalmas új villamosított modelleket vetít előre.
A mérnökök az 508 Hybrid modellből indultak ki, de három motort építettek bele: az 1,6 literes, 200 lóerős turbómotor mellett ültettek egy 110 lovas villanymotort az első és egy 200 lovas villanymotort a hátsó tengelyre. A kétféle erőforrás négykerék-hajtást valósít meg és az 500 Nm-es együttes nyomatékkal kiemelkedő gyorsulást és rugalmasságot eredményez. A sporthibrid 4,3 másodperc alatt lő ki százra, 250 km/órával száguldhat és 12,5 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, de igazán a rugalmassága lenyűgöző: 2,5 másodperc elegendő neki 80-ról 120 km/órára, a 80-ról 180 km/órára pedig 9,3 másodperc alatt jut fel.
A vegyes üzemben mért széndioxid-kibocsátása eközben 49 g/km. A 11,8 kWh-s akkumulátor akár 50 kilométer zéró emissziós hatótávot tesz lehetővé. A lassításról masszív fékrendszer gondoskodik, elöl 38 centiméteres tárcsákkal és 4-dugattyús nyergekkel.
Az 508 Peugeot Sport Engineered karosszériáját emellett picit megültették, a nyomtávokat pedig kiszélesítették (elöl +24, hátul +12 mm), hogy a kocsi megbirkózzon a hatalmas teljesítmény által támasztott követelményekkel. A kormányművet is áthangolták, s az egyedi 20 colos felnikre 245/35/20 méretű Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat húztak.
A tanulmányon nem csak ezek árulkodnak a nagy teljesítményről, hanem az öblösebb légbeömlő nyílások, a formázott első lökhárító oldalsó légterelő lapokkal, valamint a nagyméretű hátsó diffúzor, amely hátsó légterelő szárny hiányában egymaga gondoskodik a megfelelő leszorítóerőről. A sporthibrid színe is különleges, Selenium szürke a neve, amely a karosszériára eső fénysugarak függvényében változtatja a tónusát. A lopakodó megjelenéshez a fekete/szürke kerekek és a króm helyett magas fényű fekete díszítések és márkajelvények is hozzájárulnak. A külső tükörházak karbonból készültek.
Az utastérben minden panel egyedileg formázott, így a mennyezet, a tetőoszlopok és az ajtópanelek is. A sportülések nagyon gusztusosak és bőr/Alcantara kárpitozást kaptak sárga és fekete díszöltésekkel. Az aszimmetrikus sport kormánykerék szintén Alcantara borítást kapott egyedi felirattal és sárga/fekete szegélyvarrással.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)