/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Stílusosabb és intelligensebb az új Ford C-MAX

2014. október 01. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford felújította kompakt egyterűit, a C-MAX és Grand C-MAX modelleket. Az autók átrajzolt karosszériával, átalakított belső térrel, új, intelligens csomagtéri megoldásokkal és takarékosabb motorokkal érkeznek. Az európai motorválasztékban megjelenik az új 1,5 literes EcoBoost és az 1,5 literes TDCi erőforrás.

A Ford 2003-ban mutatta be a C-MAX első generációját, s a modellből azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára Európában. Az autóból jelenleg a harmadik modellgeneráció kapható, idén eddig több mint 12 százalékkal részesedik az európai kompakt egyterű piacból. A vásárlók továbbra is választhatnak az ötüléses C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX változatok között, s rendelkezésükre áll a Ford dupla tolóajtós megoldása, valamint a magasabb szintű kényelmet és rugalmasabb használhatóságot biztosító, „szabadon átjárható” ülésrendszer.

A C-MAX család stílusa az Egy Ford globális formanyelvének megfelelően alakult át, és a karosszériaszínek sorában a Red Rush és a stílusos, barnásszürke árnyalatú Caribou is megjelent. Az autó dinamikus külső megjelenését hatásosan emeli ki az erőteljesebb, formásabb orrkialakítás a Ford jellegzetes, fordított trapéz formájú hűtőrácsával. A nagy nyomású ablakmosó fúvókái a szélvédő alatt bújnak meg, így az átformált motorháztető még letisztultabb látványt nyújt. A karcsúbb és cizelláltabb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók tovább erősítik az orr-rész karakteres formavilágát. A legmodernebb lézerhegesztési technológia alkalmazásával a csomagtérajtó olyan benyomást kelt, mintha egyetlen darabból készült volna. Az autó modern stílusát kompakt hátsó lámpatestek egészítik ki.

Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX utasterének áttervezése során a Ford figyelembe vette a tulajdonosok visszajelzéseit, s ennek alapján a mérnökök egy ösztönösebben használható cockpitet alakítottak ki, amelyben kevesebb kapcsoló és gomb található. Az új, selyemfényű fekete kárpitozás és a krómdíszek modernebb hangulatot teremtenek. Az egyes funkciók használata egyszerűbb lett; jó példa erre a klímaberendezés kezelése, amelynek gombjai könnyebben felismerhetők és jól megkülönböztethetők egymástól. Az új középső tárolókonzol csúsztatható, kartámaszként is funkcionáló fedele alatt tágasabb rekesz várja a különféle tárgyakat. Az állítható dobozban egyszerre elfér egy 1 literes vizespalack és egy 0,4 literes pohár, a kibillenő kesztyűtartóban pedig könnyebben elérhetők az apróbb tárgyak. A műszerfal tetején található tárolódoboz mélyebb lett, így sokkal több holmit képes befogadni, az új USB csatlakozó pedig a különféle mobil eszközök integrálására és töltésére szolgál. A C-MAX és Grand C-MAX teljes kínálatában tovább javult a kárpitok minősége, s a kínálatban a fűthető kormánykerék és a küszöbdíszléc is megjelent, az első és második üléssorok mögött pedig megtalálhatók a csomagrögzítő háló csatlakozási pontjai.

Az új C-MAX családban megjelennek a Ford legmodernebb technológiái, amelyek segítségével a vezető elkerülheti a veszélyhelyzeteket, vagy csökkentheti a balesetek súlyosságát. Az Aktív Parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd egy gombnyomásra bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. A berendezés a C‑MAX és Grand C-MAX modellekben most a Merőleges Parkolás funkcióval gazdagodott; a rendszert két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes.

Az extra szenzorok révén a Ford két olyan új technológiát is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását.

A Ford a népszerű Active City Stop ütközésmegelőző rendszert is továbbfejlesztette, ami szenzorokkal érzékeli az autó előtt álló akadályokat, s ha az autó túl gyorsan közelít ezekhez, előkészíti a fékrendszert. Ha a vezető ilyenkor nem reagál, a berendezés automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár 50 km/órás sebességig működik. A mozgó akadályokkal történő ütközés elkerülésére az Aktív Fékezés szolgál, ami ugyanúgy működik, mint az Active City Stop, csak sokkal nagyobb (8-180 km/órás) sebességtartományban aktív. A rendszer így akár az autópályán is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd.

Az új Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a C-MAX tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. Ugyanakkor a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer még a sebességtartó automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot.

Az új C-MAX családban is elérhető a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer. A Ford fejlett berendezéséhez tartozó nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszert a HERE térképszolgáltató támogatja. Az osztott képernyőn megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

A modellcsaládban most először bevezetett, és az EcoBoost benzinmotorokhoz, illetve a 2,0 literes TDCi dízelhez az alapfelszereltség részeként kínált Start-Stop rendszernek köszönhetően a C-MAX és a Grand C-MAX CO₂-kibocsátása jelentős mértékben – akár 20 százalékkal is – csökkent. Az új C-MAX család kibővített motorkínálatában megjelent a Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja (150 és 182 lóerős változatban), valamint a 95 és 120 lóerős kivitelben egyaránt megrendelhető új 1,5 literes TDCi dízel erőforrás. Emellett ott van még az új ECOnetic kivitel, aminek CO₂-kibocsátása az ötüléses változatban mindössze 99 g/km. A C-MAX kínálatában továbbra is elérhető a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is (100 és 125 LE teljesítménnyel).

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/