Szexi kompaktot mutatott be az Infiniti Frankfurtban
címkék: frankfurti autószalon, infiniti, q30, új infiniti
Egy fiatalos megjelenésű kompakt négykerekűt hozott a Frankfurti Autószalonra a japán márka. A Q30-cal a testvérnek számító A-osztályt, illetve a nagy rivális BMW 1-es sorozatot szeretnék többek között megszorongatni.
Első ránézésre nagynak tűnik, beüléskor azonban érződik, hogy eddigi legkisebb és legolcsóbb autóját készítette el az Infiniti.
A Q30 ettől még persze prémium hatást kelt, illetve egyáltalán nem szűk, azonban négy embernél többet már a 368 literes csomagtartó miatt sem ajánlatos hosszabb időre/távra gyömöszölni a prémium kompaktba. 4425 mm-es hosszához egyébként 2700 mm-es tengelytáv társul 1495 mm-es magasság mellett.
A külső tagadhatatlanul a modern japán autók jegyeit hordozza magán, talán egy kissé túlzottan is, hisz első ránézésre nehéz megkülönböztetni a Q30-at a Mazda, szintén vadonatúj CX-3-asától. Mindenesetre a lámpák, a króm csíkok, a kerékívek és a különböző domborulatú vonalak igen kellemes hatást keltenek távolról és közelről egyaránt.
A belsőt temérdek puha vagy nemesen kemény anyaggal igyekeztek igényessé varázsolni, ami sikerült is – még a kormány mögötti műszerfal takaróra is húztak bőrt a designerek, de a kapcsolók pozíciója és nyomási érzete is – lévén, hogy a legtöbb egyenesen a modell alapjának számító Mercedes A-osztályból került át – hibátlan. Az igazán komoly igényű megrendelőknek lehetősége lesz alcantara és fa bevonatokat is az utastérbe költöztetni, de egyes dolgokban még így is túl japán maradt az autó: a csomagtartó ajtajának belső fele kőkemény, kopogós és könnyen karcolódó műanyag, ami ráadásul csak egy, jobboldali behúzó kart kapott.
A kompakt négykerekű mozgatásáról a Nissan-Renault, illetve a Mercedes egyes motorjai gondoskodnak majd. A sort az 1.6 literes, 122 lóerős (90 kW) turbós benzinmotor nyitja, melyet 156 lóerőre (115 kW) húzott társa folytat, míg a csúcsot a 2.0 literes négyhengeres zárja 211 lóerővel (155 kW), illetve 350 Nm-rel. Akik spórolósan szeretnek közlekedni, azoknak lehetősége van a 3,9 literes átlagfogyasztást ígérő 1.5 literes 109 lóerős (80 kW) dízelmotort választani, de ha a teljesítmény is számít, akkor a 2.2 literes gázolajos lehet a befutó 5,1 literes átlaggal és 170 lóerővel (125 kW).
Infiniti Q30 motorválaszték |
|||||
Motor |
1.6 literes benzines |
1.6 literes benzines |
2.0 literes benzines |
1.5 literes dízel |
2.2 literes dízel |
Hengerűrtartalom |
1595 ccm |
1595 ccm |
1991 ccm |
1461 ccm |
2143 ccm |
Hengerek |
soros négyes |
soros négyes |
soros négyes |
soros négyes |
soros négyes |
Szelepek |
16v |
16v |
16v |
8v |
16v |
Csúcsteljesítmény |
90kW (122 lóerő) @ 5000RPM |
115kW (156 lóerő) @ 5300RPM |
155kW (211 lóerő) @ 5500RPM |
80kW (109 lóerő) @ 4000RPM |
125kW (170 lóerő) @ 3400-4000RPM |
Maximális nyomaték |
200Nm @ 1250-4000 RPM |
250Nm @ 1250-4000 RPM |
350Nm @ 1200-4000 RPM |
260Nm @ 1750-2500 RPM |
350Nm @ 1400-3400 RPM |
Sebességváltó |
Opcionális 7 sebességes duplakuplungos automata |
||||
6 sebességes manuális |
A Q30 értékesítése hazánkban jövő év elején indul, a legolcsóbb, 1.6 literes turbós benzinessel szerelt fapados példány valamivel hétmillió forint alatt fog megállni, a csúcspéldányok viszont simán átlépik a tízmilliós határt is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)