/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szexi kompaktot mutatott be az Infiniti Frankfurtban

2015. szeptember 15. 17:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Egy fiatalos megjelenésű kompakt négykerekűt hozott a Frankfurti Autószalonra a japán márka. A Q30-cal a testvérnek számító A-osztályt, illetve a nagy rivális BMW 1-es sorozatot szeretnék többek között megszorongatni.

Első ránézésre nagynak tűnik, beüléskor azonban érződik, hogy eddigi legkisebb és legolcsóbb autóját készítette el az Infiniti.

A Q30 ettől még persze prémium hatást kelt, illetve egyáltalán nem szűk, azonban négy embernél többet már a 368 literes csomagtartó miatt sem ajánlatos hosszabb időre/távra gyömöszölni a prémium kompaktba. 4425 mm-es hosszához egyébként 2700 mm-es tengelytáv társul 1495 mm-es magasság mellett.

A külső tagadhatatlanul a modern japán autók jegyeit hordozza magán, talán egy kissé túlzottan is, hisz első ránézésre nehéz megkülönböztetni a Q30-at a Mazda, szintén vadonatúj CX-3-asától. Mindenesetre a lámpák, a króm csíkok, a kerékívek és a különböző domborulatú vonalak igen kellemes hatást keltenek távolról és közelről egyaránt.

A belsőt temérdek puha vagy nemesen kemény anyaggal igyekeztek igényessé varázsolni, ami sikerült is – még a kormány mögötti műszerfal takaróra is húztak bőrt a designerek, de a kapcsolók pozíciója és nyomási érzete is – lévén, hogy a legtöbb egyenesen a modell alapjának számító Mercedes A-osztályból került át – hibátlan. Az igazán komoly igényű megrendelőknek lehetősége lesz alcantara és fa bevonatokat is az utastérbe költöztetni, de egyes dolgokban még így is túl japán maradt az autó: a csomagtartó ajtajának belső fele kőkemény, kopogós és könnyen karcolódó műanyag, ami ráadásul csak egy, jobboldali behúzó kart kapott.

A kompakt négykerekű mozgatásáról a Nissan-Renault, illetve a Mercedes egyes motorjai gondoskodnak majd. A sort az 1.6 literes, 122 lóerős (90 kW) turbós benzinmotor nyitja, melyet 156 lóerőre (115 kW) húzott társa folytat, míg a csúcsot a 2.0 literes négyhengeres zárja 211 lóerővel (155 kW), illetve 350 Nm-rel. Akik spórolósan szeretnek közlekedni, azoknak lehetősége van a 3,9 literes átlagfogyasztást ígérő 1.5 literes 109 lóerős (80 kW) dízelmotort választani, de ha a teljesítmény is számít, akkor a 2.2 literes gázolajos lehet a befutó 5,1 literes átlaggal és 170 lóerővel (125 kW).

Infiniti Q30 motorválaszték

Motor

1.6 literes benzines

1.6 literes benzines

2.0 literes benzines

1.5 literes dízel

2.2 literes dízel

Hengerűrtartalom

1595 ccm

1595 ccm

1991 ccm

1461 ccm

2143 ccm

Hengerek

soros négyes

soros négyes

soros négyes

soros négyes

soros négyes

Szelepek

16v

16v

16v

8v

16v

Csúcsteljesítmény

90kW (122 lóerő) @ 5000RPM

115kW (156 lóerő) @ 5300RPM

155kW (211 lóerő) @ 5500RPM

80kW (109 lóerő) @ 4000RPM

125kW (170 lóerő) @ 3400-4000RPM

Maximális nyomaték

200Nm @ 1250-4000 RPM

250Nm @ 1250-4000 RPM

350Nm @ 1200-4000 RPM

260Nm @

1750-2500

RPM

350Nm @ 1400-3400 RPM

Sebességváltó

Opcionális 7 sebességes duplakuplungos automata

6 sebességes manuális

 

A Q30 értékesítése hazánkban jövő év elején indul, a legolcsóbb, 1.6 literes turbós benzinessel szerelt fapados példány valamivel hétmillió forint alatt fog megállni, a csúcspéldányok viszont simán átlépik a tízmilliós határt is.

 

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/