Színre lépett az új Audi S3
Az Audi jó 20 évvel ezelőtt mutatta be kompakt sportolóját, az S3-at, amiből most megjelenik a legfrissebb generáció. Az új S3 Sportback és S3 Sedan közös jellemzője a 310 lóerős 2 literes turbómotor és a 4,8 másodperces nulla-százas gyorsulás.
Mindkét új S3-as modell már első pillantásra hirdeti átlagon felüli teljesítményét. A frontrészt a hatalmas, rombuszmintás Singleframe hűtőmaszk és az oldalsó légbeömlők határozzák meg, és nagyon karakteresek a matrix LED fényszórók, amelyek éjjel-nappal egyedi fénymintát rajzolnak. A fényszórókat és a hátsó lámpákat erős vállvonal kapcsolja össze. Az Audi formanyelv új elemeként az ajtók középső része horpasztott, ami még jobban kihangsúlyozza az izmos sárvédőket és a vaskos küszöböket. Hátul a nagyméretű diffúzor, az elsőkre rímelő oldalsó légnyílások és az oldalankénti dupla kipufogóvég hirdeti a sportosságot.
Az új S3 modellek 2 literes TFSI turbómotorja a korábbi 300 helyett immár 310 lóerős, maximális forgatónyomatékuk pedig 400 Nm. A négy- és az ötajtós modell egyaránt 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességük 250 km/óra. Az erő egy hétfokozatú S tronic automataváltón és quattro összkerékhajtáson keresztül jut az útra. A sztenderd, sportos hangolású futómű mellett, amely 15 mm-es ültetést tesz lehetővé, S Sport felfüggesztés is elérhető, folyamatosan változó csillapítással. Az S3 modellek 18 colos kerekeken gördülnek, de felárért 19-es szett is kapható hozzájuk, a féknyergeket pedig kívánságra pirosra festik.
Elődeikkel összehasonlítva az új S3 modellek nagyobbak: a Sportback 3, a Sedan 4 centiméterrel hosszabb, a szélesség 3 centiméterrel bővült. Az ötajtós immár 4,34 méter hosszú, a szedán pedig kereken 4,5 méteres. A szélesség, a magasság és a tengelytáv azonban megegyezik, 1,82, 1,43, illetve 2,64 méter. Az utastérben a hosszúság és a szélesség gyarapodásával bővebb lett a váll- és a könyöktér. A csomagtér az S3 Sportback esetében 325/1145 liter, míg a Sedan modellnél 370 liter.
Az utastérben is sportos hangulat uralkodik. Az alul lapított sportkormány, az új kompakt váltókar, továbbá a különleges alumínium vagy karbon dekorbetétek exkluzív atmoszférát teremtenek. Egyedi vonásként a fő műszeregység árnyékolóját egybeépítették a szellőzőkkel. Alapfelszerelés a 26 cm-es digitális műszerfal. A sportülések vadonatújak, borításuk pedig nagyrészt újrahasznosított PET palackokból készül. A műszerfal közepén egy 25,5 centiméter átmérőjű érintőképernyő kapott helyett. A kézírást és opcióként az élőbeszédet is megérti. Az MMI multimédiás rendszert már a harmadik generációs moduláris infotainment platform hajtja (MIB 3), így a számítási kapacitása elődjének a tízszerese. A konnektivitási feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és beépített Wi-Fi hotspottal rendelkezik. Alapfelszerelés az Apple CarPlay, az Android Auto és a vezeték nélküli töltés is. Az Audi connect kulcs révén a felhasználó Android operációs rendszerű telefonjával nyithatja/zárhatja, továbbá be is indíthatja az autót.
Az új S3 modellek előértékesítése augusztusban indul, a sportkompaktok megjelenésére októbertől lehet számítani. Németországban az S3 Sportback ára 46 302 eurótól indul, az S3 Sedan listaára 47 179 euró. A piaci bevezetés a limitált példányszámú Edition one modellekkel indul, amelyek Python sárga (Sportback) vagy Tango vörös (Sedan) fényezéssel, fekete kiegészítőkkel, 19 colos kerekekkel és finom nappabőr sportülésekkel készülnek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)